Útátjáró Ölbőn

Tevan Imre   ·   2012.01.21. 11:00
IMG_00

Az Indóház és az iho fotósával, Vörivel indultunk a GYSEV-birodalom új hódításait megörökíteni. A 16-os vasútvonal és a 88-as út kereszteződéséhez többször is visszatértünk, így változó, bár nem mindig ideális fényviszonyok között várhattuk a Hegyeshalom–Csorna–Porpác–Szombathely vonalon érkező vonatokat. A legszebb színeket naplemente előtt kaptuk el.

A 39814-es számú Csorna–Szombathely személyvonat halad át az útátjárón<br />(a másképp nem jelölt képeket a szerző készítette)

Az egykor még a Pozsony–Szombathely HÉV által építeni kezdett vasútvonal üzemeltetését több lépcsőben 2011. végén vette át a MÁV-tól – több más vonallal együtt Szombathely környékén – a Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút. A zöld-sárgák az új szakaszok ellátásához a többi között hét Jenbacher motorkocsit vettek át az ÖBB-től. (A villamosított Sopron–Szombathely–Szentgotthárd vasútvonalra új motorvonatokat vásárolnak EU-támogatással.)

A korábbi 5047 helyett 247-es sorozatszámot viselő Jenbacher szélkerekek előtt folytatja útját Porpác, azaz a vonal önálló szakaszának vége felé. A képek 2012. január 13-án készültek

A korábban itt szolgáló Bz-khez képest jelentős színvonal-emelkedést hoztak az osztrák járművek.

A 39822-es személy egészen Rajkától indult<br />(fotó: Vörös Attila)

Déli egy óra körül az átjáróban pont a sínpárral párhuzamosan sütött a nap, így csak a kocsi homlokfala volt ideálisan megvilágítva.

Messziről, a domb tetejéről fotózva az Ölbő-Alsószeleste irányából érkező vonat

Az intercityknél is a GYSEV a szolgáltató, de MÁV-Trakciós kölcsön-Csörgőkkel, így akár MÁV-os vonatnak is nézhetnénk őket.

A Budapestről jövő Savaria IC élén már újfajta számot visel az M41-es<br />(Vörös Attila felvétele)

A hely nemcsak a vasút, hanem a Sárvártól, pontosabban a sárvári elkerülőtől induló rövidke 88-as főút e szakaszának fényképezésére is kiválóan alkalmas. Ez a SEAT-os például először az átjáróban előzött szabálytalanul, majd rögtön kétszer úgy, hogy elég közel volt a szembejövő autó.

Kivág-bevág, kivág-bevág

Kevesen ismerik a hazai gyorsforgalmiút-hálózat egyik legfiatalabb elemét, amely a közelben található. A 86-os út váti és szelestei elkerülője ugyanis már egy autóút paramétereinek megfelelően épült meg 2006 és 2010 között.

Az M-betűket ugyan leragasztották a 86-os szám előtt, de ez már a leendő Hegyeshalom–Szombathely-autóút csírája<br />(Vörös Attila képe)

Az autóút építése a tervekkel ellentétben nem folytatódik, leállt. Így egy ideig még biztosan csak ez a néhány kilométer használható belőle.

Hivatalosan nem autóút, de 110-zel lehet menni a kétszer két nyomú úton<br />(fotó: Vörös Attila)

A fotózás végeztével nem a(z M)86-os felé, hanem az ellenkező irányba indultunk, hazafelé. A cikk elején látható kép elkészítése után néhány kilométerrel és perccel döbbentünk rá, hogy mekkora szerencsénk volt az időjárással: hirtelen beborult, hóvihar jött erős széllel.

Mire a 84-es útra értünk, már cseppet sem lett volna kedvünk fotózni

Kapcsolódó hírek

Blog Vörösszemhatás

Tramtrain-fotózás közben...

Vörös Attila   ·   2021.12.05. 16:00

Lassan egy hete jár a Szegedet és Vásárhelyet összekötő vasútvillamos. Az első napi fotózás során természetesen nemcsak a vasvillákról készültek fotók, most ezt a járulékos termést mutatjuk be. Galéria.