Utazzon Milánó és Párizs között a Trenitaliával!

iho/vasút   ·   2021.12.24. 15:00
trenitalia_frecciarossa_parizs

A két európai metropolisz között nagysebességű Frecciarossa 1000-es szerelvényeken lehet száguldani. Jegyek már 23 eurótól.

Az olasz nemzeti vasút napokban elindított szolgáltatása napi két járatpárral köti össze a francia főváros Gare de Lyon pályaudvarát a milánói központi (Centrale) pályaudvarral. A vonatok útközben Franciaországban Lyon Part-Dieu-nél, Chambéry-Challes-les-Eaux-nál, Modane-nál, Olaszországban pedig a torinói Porta Susánál állnak meg.

A Trenitalia három osztályt (Standard, Business, Executive) kínál a vonatokon. A Standard és a Business osztályon úgynevezett csendes kocsik is elérhetőek, az Executive kocsin pedig mini tárgyalóterem is rendelkezésre áll, maximum öt személy részére. A Portal Frecce elnevezésű fedélzeti szolgáltatási felületen keresztül ingyen wifit vehetnek igénybe az utasok, továbbá étkezési lehetőség is van.

A nagy rivális francia SNCF Voyages-hoz hasonlóan a Trenitalia is hozammenedzsmentet használ a jegyárképzéshez. Például egy Párizs–Lyon út elővételben, Standard osztályon már 23 eurótól (körülbelül 8500 forint) elérhető, Businessen 29 eurót (közel 11 ezer forintot), Executive-on pedig 139 eurót (nagyjából 51 ezer forintot) kell fizetni. A tárgyalóhelyiség ára az igénybe vevők számától is függ, öt főnél fejenként 79 eurót (29 ezer forintot) kell fizetni. Jegyet a fedélzeten is lehet venni, viszont ekkor már mélyen zsebbe kell nyúlni: a Standardra is 109 eurótól (40 ezer forinttól) indul a cech.

Az olasz vasúttársaság a nemzetközi járatok franciaországi üzemeléséhez öt ETR 400-as motorvonatot alakított át: a francia nagysebességű vonalakon való közlekedéshez TVM 300-as vonatbefolyásoló rendszerrel látták el a Bombardier és a Hitachi Rail által gyártott szerelvényeket, a hagyományos vonalakhoz pedig KVB rendszert telepítettek fel. Ennek köszönhetően a Párizsból dél felé induló LGV Sud-Est nagysebességű vonalon akár háromszáz kilométer per órás sebességgel is hasíthatnak a vonatok, de a hagyományos pályákon is elérhetik a kétszázas tempót.

A Trenitalia hamarosan tovább bővíti franciaországi portfólióját: a Milánó–Párizs járatokon felül három belföldi járatpárt tervez indítani Párizs és Lyon között, várhatóan 2022 elejétől – számol be a Railway Gazette.

(Nyitókép forrása: Railway Gazette)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.