Váratlan volt a kiszervezés ötlete
A Népszabadság átgondolatlannak tartja az ötletet, lévén a HÉV hálózata a fővárosi törzshálózat része, és mint ilyen, nem elidegeníthető. Emellett Budapest épp most nyert uniós pályázatot a metró és a HÉV integrálására – ez a szentendrei, a ráckevei és a csepeli vonalakat a föld alatt összekötő, leendő 5-ös metróvonal tervezését és kivitelezését is takarja.
Gulyás Attila, a HÉV-dolgozókat is tömörítő VTDSZSZ szakszervezeti szövetség elnöke szerint nem világos, mit is takarhat ez a szándék – leginkább kétségbeesett ötletelésnek tartja a költségvetésből hiányzó mintegy 70-80 milliárd forint előteremtéséhez. Négy évvel ezelőtt munkabeszüntetés is fenyegetett, amikor úgyszintén a HÉV kiszervezését jelentette be az akkori városvezetés – Tarlós István, mint az akkor ellenzéki Fidesz frakcióvezetője, nem értett egyet a javaslattal.
Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnöke szerint a háttérben finanszírozási vita húzódik. A BKK megalakulása után ugyanis nem sokkal megszűnt a fővárosi és agglomerációs közelekedést összefogó Budapesti Közlekedési Szövetség (BKSZ), ennek folyományaként a MÁV-Start és a Volánbusz hiába kéri saját tarifarészét a fővárost is érintő helyközi járatok bevételéből.