Volvo Hybrid – gyakorlati tapasztalatok Szegeden

Ács Attila   ·   2011.09.14. 16:00
P-01877_fooldal

Az általunk is bemutatott Volvo 7700 Hybrid július 22. és 28. között vendégeskedett a Tisza parti városban, ezalatt a 11, 13, 74, 78 és 78A jelzésű vonalakon közlekedett – írja az Életképek magazin augusztusi száma. Az autóbusz összesen 612 kilométert tett meg menetrendi forgalomban, az átlagfogyasztása pedig 28,43 literre adódott 100 kilométerenként. Ez a társaság három, 2007-es gyártású, Euro IV-es dízelmotorral szerelt „hagyományos” Volvo 7700-asához képest mintegy 29 százalékos megtakarítást jelent. Így – bár a teszt rövid volt – nyilvánvalóvá vált, hogy a fogyasztáscsökkenést illetően a gyár reális értéket adott meg, nem csak reklámfogásról van szó.

A költségek tekintetében viszont sajnos már nem ilyen derűs a helyzet. Egy hagyományos dízelbusz körülbelül 50 millió forintos vételárát összevetve a hibrid 80 milliójával – és figyelembe véve az üzemanyag-megtakarítást – a Tisza Volán becslései szerint csak mintegy 950 ezer kilométer megtétele után, vagyis körülbelül 15-17 év alatt térülne meg a busz felára, feltéve, hogy ezalatt nem merülnek fel többletköltségek. A társaságnál emiatt nincs tervbe véve ehhez hasonló járművek beszerzése, de ez természetesen változhatna, ha vásárlásra valamilyen formában támogatást kapnának, vagy esetleg különféle pályázati lehetőségek nyílnának meg erre vonatkozóan.

Volvo 7700 Hybrid a Tisza Volán telephelyén, a teszt kezdete előtt pár nappal<br>(fotó: Vér Valentin)

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Városi vasút Autóbuszközlekedés

Nem tudja, mennyiért veheti igénybe a közösségi közlekedést március 1-jétől? Akkor irány az ujtarifa.hu!

iho/vasút   ·   2024.02.21. 13:00

Tájékoztató weboldalt indított a MÁV–Volán csoport a március 1-jével induló új tarifarendszerről, melyen többek között az új bérletekről és kedvezményekről, a 24 órás napijegyekről, valamint a fővárosi agglomerációt érintő közlekedési változásokról lehet informálódni.