Zengett a Katyusa a peronon - befutott a moszkvai expressz

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2013.12.19. 07:30
kiskep_RZD

Új alapokra fektették a cseh és az orosz főváros közti vasúti összeköttetést. A 2013/2014-es menetrendi időszakban újra külön vonatpár jár Moszkva és Prága között. Az elmúlt két menetrend alatt csak közvetlen kocsik közlekedtek oderbergi (Bohumín) átcsoportosítással. A régi-új vonat először december 18-án érkezett Prágába. Ennek tiszteletére a Cseh Vasutak kisebb vigadalommal egybekötött sajtótájékoztatót tartott.

Amilyen hideg volt kint, olyan meleg volt a fogadtatás bent<br>(a képre kattintva galéria nyílik a szerző képeiből)

Az új vonat EN 404/405 Vltava név alatt fut Csehországban, s a téli időszakban heti három alkalommal, szerdán, csütörtökön és szombaton közlekedik, a nyári időszakban – május 29. és október 4. között heti két alkalommal, csütörtökön és szombaton jár majd. A vonatban komfortos és modern, légkondicionált bécsi gyártmányú Siemens hálókocsik közlekednek. A vonatpár újonnani bevezetésének apropója a menetidő lényeges csökkenése mindkét irányban. Annak köszönhetően, hogy a járat nem jár be Varsóba, jóval rövidebb lett a vonat menetideje. Két éjszaka helyett csak egyet töltenek az utasok a modern hálókocsi kupéjában. Prágából Moszkvába a menetidő hat óra és negyvenkét perccel rövidült, így 27 óra 33 perc alatt teszi meg a távot. Visszafelé csaknem öt órával rövidült a menetidő, most 28 óra 4 perc alatt sikerül a maraton. Eddig 34 órára volt szükség.

Russzkaja komforta a hálókocsi kupéjában

A Vltava EN járaton közvetlen kocsik is közlekednek Szentpétervárra és vissza, valamint a csehországi oroszok bástyája, Karlovy Vary felé is. Ezek a kocsik is modern hálókocsik: légkondicionáló, konnektor, mosdó, zárt rendszerű WC található rajta. Moszkvától Bresztig a vonatban étkezőkocsi is közlekedik. A szolgáltató, az Orosz Vasutak (RZSD) leányvállalata, az FPK. A csehországi kizárólagos szolgáltató és közlekedtető a ČD. A járatot mindkét társaság saját üzleti kockázatára közlekedteti. Az orosz cég képviselője szerint nagyon is jövedelmező az üzlet, februárig már minden járat megtelt – a szerelvény 7-8 kocsis, plusz három bécsi közvetlen kocsit is közlekedtet.

A vonatot az érvényes gépforda szerint lengyel mozdony hozza-viszi

Ami az árakat illeti, minden attól függ, milyen komfortot szeretne az utas magának. Mint minden hálókocsiban, itt is három különböző kategória létezik, a legdrágább a Singel (egy utas a kupéban), majd következik a Double (két utas a kupéban), s végül a turistaosztályú T3 (három utas a kupéban). A Vltava EuroNightra váltott jegy már magában foglalja a helybiztosítás árát, s az egyes kategóriák szerint változik. Egy felnőtt a Prága–Moszkva szakaszon T3, azaz másodosztályú háromágyas kupéban egy irányban 202,60 eurót fizet. Első osztályon utazók számára ugyanez 299,80 euróba kerül. Aki pedig a magánkupét részesíti előnyben, annak 354,80 eurót kell fizetnie. Több kedvezmény is van, így a gyermekek tizenkét éves korig 50 százalékkal, a nyugdíjasok és a 26 évnél fiatalabbak 30 százalékkal, a csoportok pedig 20 százalékkal olcsóbban utazhatnak. A vonatjegyek a cseh vasúthálózaton a nemzetközi jegypénztárakban válthatók. Az idei menetrendben már a Nizzai járatra is lehet jegyet váltani leventevári (Břeclav) fölszállással.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek