A 165-ös szereti Paksot

Vörös Attila   ·   2011.12.08. 18:00
400

A felélénkülő paksi teherforgalom egyik jeleként december hetedikén a 165-ös Szergej üres gabonavonatával az atomvárosba látogatott. Nem tért vissza Dunaújvárosba üres kézzel, a hétfőn Paksra érkezett üres vagonokat immár rakottan továbbította a 42-es vonalon.

Két fával rakott és 16 gabonával megtöltött teherkocsit továbbít a december hetediki paksi tolatós Dunaújvárosig<br>(fotók: Vörös Attila)

A nappalos tehervonati szolgálat után éjjel ismét Paksra kellett látogatnia a 165-ösnek. Az idei harmadik atomvonat előfutójaként döcögött végig egyedül a vicinálison, majd Paksról az atomvonat két külön célú vagonját (ezekben utaznak a terrorelhárítók) húzta a Vasúttörténeti Parkba.

A két, korábban kormányzati különkocsival halad Paks és Dunakömlőd között a 165-ös az éjszaka közepén

Dunaújvárosban egyszerre legalább két Szergej dolgozik. Ezek fehérvári honosításúak, így a 165-ös és 231-es classic gépek is gyakran Dunaújvárosba tévednek. A dunai Szergejek dolga az állomási tolatásokon kívül a kikötő, a papírgyári iparvágány, a betonelemgyár kiszolgálása, de az adonyi magtárban és a paksi rakodóknál is velük találkozhatunk. A Szergejeken kívül az 1331-es, önműködő kapcsolószerkezettel rendelkező Dácsia rendez kocsikat az állomáson.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Magyar tulajdonba került a Dunakeszi Járműjavító Kft.

iho/vasút   ·   2022.06.29. 15:00

A Magyar Vagon Befektetési Vagyonkezelő Zrt. megszerezte a TMH International AG tulajdonrészét a Dunakeszi Járműjavító Kft.-t birtokló TMH Hungary Invest Zrt.-ben, ezzel a nemzetgazdaság szempontjából stratégiai jelentőségű vállalat teljes egészében magyar tulajdonba került.