A futó rendben, az első Dreamliner megint repül

iho/repülés   ·   2011.11.08. 16:00
nyito

Visszatért a szolgálatba az ANA All Nippon Airways első Boeing 787-ese, amely világszerte feltűnést keltve futóproblémával kényszerült a szerelőhangárba tíz nappal azután, hogy a típusból világelsőként  forgalomba állt.

Mint beszámoltunk róla, a gép Okoyama repülőtérre tartott, amikor futókibocsátásnál a személyzet hibát észlelt, majd a toronyból megerősítették, hogy a vadonatúj gépnek csak az orrfutója van a helyén.

A 787-es ki nem nyílt főfutókkal

Az átstarolás után nem sokkal azonban a pilóták a tartalék rendszerrel rendben kibocsátották a futókat, és a gép probléma nélkül leszállt. Azóta pedig megtörtént a hiba kijavítása - adta hírül az ATW online.

Az ilyen típusú hibák nyilván elég sűrűn előfordulnak: a mostani, még csak kényszerleszállással sem végződő esetet azért tálalta mégis a repülősajtó, mert vaonatúj, frissen szolgálatba állt, és technikai újdonságokkal alaposan telezsúfolt repülőgépről van szó.

A Boeing az esettel kapcsolatban közölte: a javítás megtörtént, a gép biztonságosan repülhet tovább. A gyártó megerősítette azt is, hogy emberei ott vannak továbbra is Japánban, és minden segítséget megadnak, ami a működéshez szükséges.

Hogy nincsen igazán súlyos probléma, azt jelzi, hogy az ANA napi kettőre emeli 787-es járatai számát Tokió Haneda repülőtérről Okoyamába és Hiroshimára. Decembertől veti be a gépet a Tokió-Hong Kong, majd januártól a Tokió-Frankfurt, immár interkontinentális útvonalon.

Az AvHerald nevű repülésbiztonsági oldal az incidenssel kapcsolatban hidraulika-problémát emlegetett. Mint ismeretes, a 787-es egyik fő újdonsága a kompozit-építésű törzs és szárnyak mellett, hogy sok alrendszerében épp a hidraulikus megoldások helyett alkalmazták a tervezők az elektromos megoldásokat.

Kapcsolódó hírek