A TSI revízió elhalasztását kérik vasúti szervezetek
Az Európai Bizottság 2026–2027 során tervezi a kölcsönös átjárhatósági műszaki előírások újabb átfogó felülvizsgálatát.
Tíz európai vasúti szövetség azonban arra kéri a Bizottságot, hogy gondolja újra szándékát és 2030-ig várjon az előírások jelentős módosításával.
A kérés egyik fő oka, hogy az átjárhatósági műszaki előírások legutóbbi felülvizsgálati csomagját nem rég állították össze, és még nincs egy éve, hogy 2023 szeptemberében hatályba lépett. A széleskörű felülvizsgálat helyett ezért a szövetségek nyílt levélben azt kérik, hogy 2027–2028-ig csak egy korlátozott revíziót hajtsanak végre a meghatározott legfontosabb prioritások közül. Ezek között szerepel az egységes európai vonatbefolyásolási rendszer (ETCS), az 5G-technológián alapuló jövőbeli vasúti mobilkommunikációs rendszer (FRMCS) és a digitális automata központi ütköző (DAC) bevezetése.
Az FRMCS-re vonatkozó TSI-módosításokat a specifikációk meghatározását követően azonnal elérhetővé kell tenni, ez várhatóan 2026 végére, 2027 elejére valósulhat meg – jelenti a Rail Freight.
A tíz egyesület, ami aláírta az Európai Bizottság mobilitási és közlekedési részlegének, a DG Move-nak küldött közös levelet:
- Európai Vasúti Gördülőállomány-bérbeadók (AERRL)
- Vasúti Személyszállítási Piacra Újonnan Belépők Szövetsége (AllRail)
- Európai Vasúti és Infrastruktúra Társaságok Közössége (CER)
- Európai Infrastruktúra-kezelők (EIM)
- Történelmi és Turisztikai Vasutak Európai Szövetsége (Fedecrail)
- Bejelentett Szervezetek Szövetsége (NB-Rail)
- Magántulajdonú Vasúti Kocsik Nemzetközi Szövetsége (UIP)
- Európai Kombinált Fuvarozási Társaságok Szövetsége (UIRR)
- Nemzetközi Tömegközlekedési Szövetség (UITP)
- Európai Vasúti Ellátási Ipari Szövetség (Unife)
(Nyitóképünk illusztráció. Kép forrása: Shutterstock/railfreight.com)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!