Lengyel, román, szlovák, moldáv és ukrán közlekedésfejlesztési beruházásokat támogat az Európai Unió
Az Európai Bizottság az Európai Hálózatfinanszírozási Eszközön (CEF) keresztül segíti a kiválasztott projekteket.
Az Európai Bizottság az Európai Hálózatfinanszírozási Eszközön (CEF) keresztül segíti a kiválasztott projekteket.
A terv a gyors, kényelmes, biztonságos és megbízható vasúti szolgáltatások kibővítésével támogatja az Unió kettős célját, vagyis a karbonsemlegesség elérését 2050-re és Európa globális versenyképességének megerősítését.
Az Európai Unió DiscoverEU-programja összesen negyvenezer ingyenes bérletet oszt szét az Unióban élő tizennyolc évesek között.
Nem áldásos tevékenység manapság (sem) vasúti árufuvarozó céget vezetni. Most Európa legnagyobbikánál, a DB Cargónál áll a bál.
A vasúti beszállítók szövetsége, az UNIFE arra szólította fel az Európai Bizottságot, hogy zárja ki azokat a nem uniós vállalatokat az uniós közbeszerzésekből, melyek hazai piacai nem nyitottak az uniós beszállítók előtt.
Habár az EU számos országa, köztük Franciaország és Belgium is, engedélyezi a negyvennégy tonnás teherautók közlekedését az egyes országokon belül, a határokat azonban mégsem léphetik át ezek a nehéz járművek.
Az Európai Bizottság a napokban bólintott rá a támogatásra, mellyel a modális váltást segítenék elő.
Az Európai Bizottság által támogatott tíz vasúti tesztprojekt egyikét a DSB, a Deutsche Bahn és a ČD közösen fogja üzemeltetni. A cél a vonzó és fenntartható, határokon átnyúló közlekedés elősegítése.
Az Európai Bizottság szerint a Benelux-ország nem megfelelően alkalmazta az EU versenypályázati előírásait, amikor közvetlenül a nemzeti vasúttársaság NS-nek ítélte oda a kijelölt vasúti törzshálózatra érvényes személyszállítási szerződést a 2025–2033 közötti időszakra.
Az Európai Bizottság rábólintott a német nemzeti árufuvarozó vasúttársaságnak szánt, 1,9 milliárd euró értékű állami támogatási programra.
Létrehozták a francia nemzeti vasút árufuvarozási részlegének üzemeltetési és karbantartási részéért 2025. január elsejétől felelős új vállalatokat.
Kartelleztek a RegioJet ellen, ezért összesen 48,6 millió euró, vagyis jelenlegi árfolyam alapján körülbelül 19,5 milliárd forint bírságot kell befizetniük.
Ezekkel a szavakkal zárta Lázár János az európai uniós közlekedési miniszterek informális tanácsának találkozója utáni sajtótájékoztatót. Ezen a fórumon is Európa versenyképessége volt a központi téma.
Döntésével Adina Vălean nem maradt egyedül, hiszen Virginijus Sinkevicius környezetvédelmi és halászati biztos követte az egykori matematikatanár példáját.
Az Európai Bizottság 2026–2027 során tervezi a kölcsönös átjárhatósági műszaki előírások újabb átfogó felülvizsgálatát.