A330-asok a Malaysia csoportnak

iho/repülés   ·   2022.08.16. 09:00
malaysia

Komoly mennyiség szélestörzsűből: húsz neóval frissíti flottáját a légitársaság. Valamikor még Boeing 787-eseket akart venni az MA.

Az Airbus közleménye szerint tíz gépet közvetlenül a gyártótól vásárol a cég, a többi tízet pedig az Avolontól lízingeli. Az ünnepségen, ahol rögzítették a megállapodásokat, ugyancsak szerződést írtak alá a Rolls-Royce képviselőivel, vagyis a gépekhez a britek szállítják majd a hajtóműveket. Más források jelzik, hogy egyelőre nem a fix szerződés, hanem szándéknyilatkozatok aláírásáról van szó a partnerekkel.

A Trent 7000-esekkel szerelt gépek gyakorlatilag folyamatosan leváltják a légitársaság eddigi huszonegy „klasszikus” (ceo) 330-asát, illetve csatlakoznak a hosszabb hatótávolságú 330-as változathoz. Az új gépek az ázsiai, csendes-óceáni, illetve közel-keleti vonalakon dolgoznak majd, 300 utasra székezve, kétosztályos elrendezésben, az első példányokat a társaság 2024-ben veheti át.

A légitársaság elnöke azt hangsúlyozta, hogy a flottafrissítés nemcsak az üzemeltetés gazdaságosságát, hanem a környezetvédelmi célok elérését is szolgálja. A gépek beszerzése mellett szándéknyilatkozat született a kiképzés, a karbantartás és a légtérkezelés dolgában is.

Az Airbus részéről Christian Scherer eladási főnök úgy fogalmazott, a Malaysia döntése világos megerősítése annak, hogy a az A330 neo a leghatékonyabb opció ebben a kategóriában a prémium légiközlekedésnek.

A típus az újgenerációs hajtóművek mellett új szárnyat és sok aerodinamikai módosítást kapott, ezek révén az üzemanyagfogyasztás egynegyedével csökkent – nyilván a classic 330-ashoz képest, miközben a hatótávolság 13 ezer 300 kilométerre nőtt.

Július végéig a típus 270 gépét kötötte le húsz felhasználó világszerte, zárul az Airbus közleménye. A netes repülősajtó szerint ezekből eddig hetvenhármat adtak át a megrendelőknek. A gépek beszerzése azért is fontos, hogy a Malaysia ezzel is pótolja az eladásra kínált A380-as kétszintes óriásgépei kapacitását. Az Airbus számára pedig azért jelent egyfajta diadalt, mert a Malaysia 2017-ben még a hasonló kategóriájú Boeing 787-esek megvásárlásáról írt alá szándéknyilatkozatot, amiből végül nem lett üzlet.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.