Airbus Helicopters – túl egy nehéz éven

iho   ·   2014.01.31. 10:00
cim

Nem könnyű, de végül is sikeres évet zárt az európai helikoptergyártó: az eddig Eurocopter, mostantól Airbus Helicopters néven működő cég vezetője a cég évi szokásos sajtóértekezletén úgy fogalmazott, hogy az EC225-ösökkel és EC135-ösökkel történt incidensek „megerősítették a cég elkötelezettségét a biztonság iránt”.

Mint ismeretes, az EC225-ös Super Pumák az Északi-tengeren történt baleset miatt egészen júliusig nem repülhettek, és nem volt örömteli a visszhangja az EC135-ös skóciai balesetének sem. A cég elnöke, Guillaume Faury szerint ezek a történések valamelyest lelassították az új gépek programjait és az eladásokat. Úgy fogalmazott, hogy a megrendelések az év első felében szokatlanul alacsony szintet mutattak, és ezért az egész évre szóló előrejelzések a forgalom növekedésére csak egy számjegyűek voltak. A második fél év azonban komoly javulást hozott.

Az EC175-ösre egyelőre kevés a megrendelés, de ennek ellenére komoly sikert várnak tőle

A megrendelések száma az előző évi 469-ről 422-re csökkent, ugyanakkor az évi átadásszám 497-re nőtt, míg 2012-ben csak 475 gépet szállítottak le a megrendelőknek. A legnagyobb csalódás, amint azt Faury is említette, az egyelőre mindössze ötgépes rendelésállomány volt az új EC175-ösre.

Ami a nehéz helikopterek kategóriáját illeti, a gyártás komolyan felfutott, 33 Super Puma és 34 katonai NH90-es állt szolgálatba 2013-ban, jól szerepel a piacon az EC155-ös Dauphin gépcsalád is.

A Tiger  gyártásának felgyorsítása a cég egyik fontos idei feladata

Faury hangsúlyozta: az Airbus Helicopters a forgószárnyasok civil piacának 46 százalékát birtokolja, a katonai piacon a részaránya a 2012-es 18-ról 11 százalékra esett.

Ami az idei terveket illeti, Faury az EC175-ös középkategóriájú két hajtóműves légialkalmassági engedélyének megszerzését emelte ki, amely akár már a napokban is várható, az első gépek leszállítása a második vagy harmadik negyedév feladata lesz. Ugyancsak idén várható a könnyű kategóriás EC145-ös légialkalmassági programjának lezárása, ezenkívül fel kell pörgetni két katonai alaptípus, az NH90-es és a Tiger harci helikopter gyártását.

A Super Pumák ismét repülnek

Faury, aki májusban vette át a cég vezetését, hangsúlyozta a vállalat egész működését meghatározó átalakítási terv fontosságát. A program vonatkozik a termékfejlesztésre, a helikopterek képességfejlesztésére, a megbízhatóságukra, valamint az üzemeltetési-karbantartási háttérszolgáltatások javítására. Mindenesetre a 2013-as év számaiból leszűrhető, hogy a világon majdnem minden második helikoptert az Airbus Helicopters szállít a megrendelőknek, és a leszállított gépek majdnem háromnegyede az Airbus Helicopters „anyaországain” kívüli megrendelőkhöz kerültek.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.