Airbus számok: az Easy kapta a kilencezrediket a 320-as gépcsaládból

iho   ·   2019.09.18. 12:00
cim4

Hamarosan eljut az Airbus 320-as gépcsaládja a népszerűségét fényesen igazoló tízezredik gép átadásáig: a számok azt mutatják, hogy meglehetősen gyorsan. A kilencezredik átadása a nyolcezredik tavaly januári elkészülte után mindössze hatszáz nappal következett be, a hónap elején, a következő ezer gép legyártása várhatóan már 2021 első negyedében eljuttatja a céget az ünnepélyes pillanathoz.

Jellemző a gyártott gépek számának növekedésére, hogy a mostani felezőpont, a négyezerötszázadik A320-os gépcsaládhoz tartozó példány átadása 2010 decemberében volt, az első pedig prototípusként 1988-ban szállt fel először. Vagyis az első négy és félezer gép legyártásához huszonhárom év kellett, a másodikhoz már csak nyolc év és kilenc hónap.

(fotók: easyJet)

Érdekes, hogy az Airbus a kilencezredikből nem csapott felhajtást, még a gyártó portálján sem keletkezett hír belőle és az átadásból sem rendeztek komoly ünnepséget. Azt viszont tudni lehet, hogy a gyártási ütem továbbra is fokozódik, és 2021-re a két európai, a kínai és az amerikai összeszerelő központok már havi 63 példányt bocsátanak ki a csarnokokból.

A Flightglobal szerint a most átadott Easy-gép (G-UZLG) egy A320neo volt, CFM Leap hajtóművekkel, az üzemeltető pedig az EasyJet. Az idei 320-as átadás az első nyolc hónap lezártával 374 gépnél tart. Mindeközben a gyártás súlypontja most már egyértelműen eltolódik az újrahajtóművezett változat felé, az elmúlt ezer közül már több mint kilencszáz volt a neo.

Mivel a kilencezredik átadás a hónap elején volt, az A320-as család jelenlegi teljes gyártási listája az Airbus szerint már 9062-nél tart, közülük pedig – a bármilyen okból kivont, leselejtezett, elvesztett példányok leszámításával - 8638 repül most is a légitársaságok színeiben.

Ami a teljes gyártás, az összes típus adatait illeti: a cég idén májusban ünnepelte a tizenkétezredik repülőgépe elkészültét illetve átadását. A legelső forgalomba állított Airbus egy Air France A300-as volt 1974-ben, a jubiláns példányt pedig egy A220-as volt, a Delta színeiben. Ami azt jelenti, hogy az Airbus immár a saját produktumaként sorolja be a listára a kanadai Bombardier-től átvett, korábban CSeriesként ismert kisebb utasszállítókat.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.