Akár a buszokon: jelezni kell a leszállási szándékot két nyugat-magyarországi mellékvonalon
A Gyékényes–Pécs vonal nyolc megállóhelyén és a Nagykanizsa–Zalaszentiván vonalszakasz pötrétei megállóhelyén előre jelezni kell a leszállási szándékot a Pannónia Interrégió járatokon, valamint a Pécs és Barcs között közlekedő személyvonatokon.
A Gyékényes–Pécs vonal nyolc megállóhelyén és a Nagykanizsa–Zalaszentiván vonalszakasz pötrétei megállóhelyén előre jelezni kell a leszállási szándékot a Pannónia Interrégió járatokon, valamint a Pécs és Barcs között közlekedő személyvonatokon. Az intézkedést a MÁV-Start azzal indokolja, így üzemanyagot takarít meg a vasúttársaság és pontosabbak lehetnek a vonatok. Az intézkedést a Gyékényes–Pécs vonal
- Somogyudvarhely,
- Bélavár,
- Barcs felső,
- Kisdobsza,
- Nemeske,
- Molvány,
- Nagypeterd,
- Szentdénes,
valamint a Nagykanizsa–Zalaszentiván vonalszakasz Pötréte megállóhelyén vezetik be.
A vonatok a feltételes megállóhelyeken minden esetben megállnak, ha a peronon vonatra várakozó tartózkodik, vagy a mozdonyvezető nem tudja kétséget kizáróan megállapítani, hogy nincs le- vagy felszállni szándékozó utas, illetve a szerelvényen a leszállásjelző berendezés meghibásodik vagy nincs telepítve.
A feltételes megállás bevezetésével egy-egy kihagyott megállóhellyel másfél perc körüli menetidő takarítható meg, így a vonatok jobban tudják tartani a menetrendet. A bevezetést követően javul az energiahatékonyság, azaz csökken a gázolajfogyasztás. A feltételes megállóhelyek rendszerét, illetve a leszállásjelzést 2013-ban már bevezették a Zalaegerszeg–Rédics vonalon közlekedő Bz motorvonatok esetében.
A Pécs–Gyékényes vonalon az ideiglenes sebességkorlátozások megszüntetésén is dolgozik a vasúttársaság, hogy a menetrend betarthatóbb legyen. A Barcs–Babócsa és a Babócsa–Vízvár közötti szakaszokon jelenleg is karbantartási munkálatok folynak, mintegy ötszáz új vasbetonaljat építenek be a pályába. A következő fázisban síncsiszolást és gépi vágányszabályozást végeznek majd el ezeken a vonalrészeken, így összesen 2,4 kilométeren állíthatják vissza az eredeti óránkénti nyolcvan kilométeres pályasebességet – várhatóan idén nyáron.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!