Akár a buszokon: jelezni kell a leszállási szándékot két nyugat-magyarországi mellékvonalon

iho/vasút   ·   2021.05.17. 09:00
00_leszallasjelzes

A Gyékényes–Pécs vonal nyolc megállóhelyén és a Nagykanizsa–Zalaszentiván vonalszakasz pötrétei megállóhelyén előre jelezni kell a leszállási szándékot a Pannónia Interrégió járatokon, valamint a Pécs és Barcs között közlekedő személyvonatokon.

A Gyékényes–Pécs vonal nyolc megállóhelyén és a Nagykanizsa–Zalaszentiván vonalszakasz pötrétei megállóhelyén előre jelezni kell a leszállási szándékot a Pannónia Interrégió járatokon, valamint a Pécs és Barcs között közlekedő személyvonatokon. Az intézkedést a MÁV-Start azzal indokolja, így üzemanyagot takarít meg a vasúttársaság és pontosabbak lehetnek a vonatok. Az intézkedést a Gyékényes–Pécs vonal

  • Somogyudvarhely,
  • Bélavár,
  • Barcs felső,
  • Kisdobsza,
  • Nemeske,
  • Molvány,
  • Nagypeterd,
  • Szentdénes,

valamint a Nagykanizsa–Zalaszentiván vonalszakasz Pötréte megállóhelyén vezetik be.

A vonatok a feltételes megállóhelyeken minden esetben megállnak, ha a peronon vonatra várakozó tartózkodik, vagy a mozdonyvezető nem tudja kétséget kizáróan megállapítani, hogy nincs le- vagy felszállni szándékozó utas, illetve a szerelvényen a leszállásjelző berendezés meghibásodik vagy nincs telepítve.

A feltételes megállás bevezetésével egy-egy kihagyott megállóhellyel másfél perc körüli menetidő takarítható meg, így a vonatok jobban tudják tartani a menetrendet. A bevezetést követően javul az energiahatékonyság, azaz csökken a gázolajfogyasztás. A feltételes megállóhelyek rendszerét, illetve a leszállásjelzést 2013-ban már bevezették a Zalaegerszeg–Rédics vonalon közlekedő Bz motorvonatok esetében.

A Pécs–Gyékényes vonalon az ideiglenes sebességkorlátozások megszüntetésén is dolgozik a vasúttársaság, hogy a menetrend betarthatóbb legyen. A Barcs–Babócsa és a Babócsa–Vízvár közötti szakaszokon jelenleg is karbantartási munkálatok folynak, mintegy ötszáz új vasbetonaljat építenek be a pályába. A következő fázisban síncsiszolást és gépi vágányszabályozást végeznek majd el ezeken a vonalrészeken, így összesen 2,4 kilométeren állíthatják vissza az eredeti óránkénti nyolcvan kilométeres pályasebességet – várhatóan idén nyáron.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút Kiemelt ajánlatok

Knorr-Bremse fékrendszerek a világ körül – 5. rész: Kötöttpályán Magyarországon I.

iho/vasút   ·   2022.05.14. 09:00

Sorozatunkban előző részeiben azt mutattuk be, hogy a Knorr-Bremse Budapest piacvezető vasúti fékgyártó vállalatként a világ mely távoli országaiba szállít fékrendszereket vonatok, metrók és villamosok számára. Képzeletben jártunk Afrikában, Ázsiában és a távoli Ausztráliában is. Számunkra a legérdekesebbek mégis azok a szerelvények, amelyekkel itthon találkozhatunk nap mint nap, amelyekben Budapesten tervezett és gyártott fékberendezések, fékvezérlő rendszerek és levegőellátó egységek gondoskodnak a biztonságos fékezésről.