Kilencvenéves a moszkvai metró
Az első, 11,2 kilométer hosszú vonalat 1935. május 19-én nyitották meg tizenhárom állomással. Akkor naponta 177 ezer utas használta, a mára tizenhat vonalból álló hálózatot napjainkban már 8,2 millióan veszik igénybe.
Az első, 11,2 kilométer hosszú vonalat 1935. május 19-én nyitották meg tizenhárom állomással. Akkor naponta 177 ezer utas használta, a mára tizenhat vonalból álló hálózatot napjainkban már 8,2 millióan veszik igénybe.
A legújabb projekt a szlovén határ és Sveti Petar u Šumi közötti, ötven kilométer hosszú pálya átépítése.
Idén sem marad el a hosszú nyár: a hivatalos vakáció kezdete előtt több mint egy hónappal, május 12-étől jóval több lehetőség áll rendelkezésre a magyar tengerhez való eljutáshoz mind a járatok számát, mind pedig azok indulási gyakoriságát tekintve.
Az Északerdő Zrt. május 24-én, szombaton különvonatokkal ünnepli a Lillafüredi Állami Erdei Vasút (LÁEV) kisvasúti napját.
Újabb közvetlen, mentesítő vonatjárat köti össze Budapestet és Pécset május 12-étől pénteken és vasárnap késő este, Flirtökből kiadva.
A regionális dízelmotorvonatokból negyvennégyet korszerűsítenek.
A tervezett harmincévnyi üzemidő több mint a fele eltelt, így az osztrákok szükségét érzik némi ráncfelvarrásnak. A hatvan ingavonat fokozatosan újul meg, várhatóan 2031 végére.
Az úgynevezett Starline-hálózat gyorsabb és zökkenőmentesebb nemzetközi utazásokat tenne lehetővé, miközben Európa-szerte átalakítaná az áruszállítási logisztikát és csökkentené az ellátási láncok kibocsátását is.
A május elsejét magában foglaló hosszú hétvégére is erősítéssel készül a MÁV-csoport. A társaság a jegyek előre megváltását ajánlja az utasoknak.
A 16-os viszonylat a városközpontban fekvő Terreiro do Paçó tértől az attól tizenkét kilométerre, az északkeleti előváros Loures-ben található Parque Tejóval fogja összekötni.
A bolgárok harmincöt hatrészes, interregionális kivitelű Coradia Stream villamos szerelvényt vásárolnak.
A Dániát és Németországot a Balti-tenger alatt összekötni hivatott, tizennyolc kilométer hosszú közúti-vasúti műtárgyat előre legyártott elemekből rakják össze a vízben, ezzel a leghosszabb ilyen jellegű alagút lesz.
Megelégelték a rendszeres bántalmazást a vasutasok, határozott jogi és erős rendőri védelmet követelnek.
A leendő lengyel központi közlekedési csomópontért felelős projektkezelő bejelentette 2025-ös beruházási terveit.
A közlekedési társaság erősítéssel készül, és azt ajánlja az utasoknak, hogy ha lehet, váltsanak jegyet előre, ezzel is segítve a többletkapacitások elosztását.