Jönnek a Vectronok – mennek a Szilik

iho   ·   2022.04.13. 19:00
00

Szerdán délben aláírták a keretmegállapodást a MÁV-Start és a Siemens képviselői a 90 két áramnemű AC, és a 25 három áramnemű MS típusú Vectron X4 mozdony beszerzéséről a Vasúttörténeti Parkban.

Eredményesen zárult a 115 új villamos mozdony beszerzésére kiírt közbeszerzési eljárás. A részletekről tartott sajtótájékoztatón Palkovics László innovációs és technológiai miniszter, Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója, Keresztes Péter, a MÁV-Start vezérigazgatója és Ludvig László, a Siemens Mobility Kft. ügyvezető igazgatója mondott beszédet.

Egyelőre makett-Vectron, mögötte pedig az elődök (képek: Vörös Attila)

Mindannyian kiemelték, hogy ennek a beszerzésnek a volumene már az ötven évvel ezelőtti Szilivásárlással is összevethető, a Siemens mozdonyai érdemi mennyiségben fogják leváltani a koros V43-asokat. A 470-es és a 480-as sorozat mellett a modern Stadler motorvonatok adják meg a modernizált flotta gerincét.

Rögtönzött járműparádé MÁV-os villanymozdonyokból

A modern mozdonyokra azért is szükség van, hogy legyen mivel továbbítani a Szolnokon újonnan épülő IC+-kocsikat. Ezeknek a vezérlőkocsi-verziója is elkészül a jövőben, természetesen kompatibilisek lesznek a Vectronokkal is.

Homolya Róbert MÁV-vezérigazgató beszéde

Keresztes Péter, a Start vezérigazgatóje elmondta: „Több szempontból is jelentős mérföldkő a keretszerződés aláírása a MÁV-Start életében. Az új, nagy teljesítményű, nemzetközi forgalomra is alkalmas, korszerű mozdonyokkal terveink szerint az utasok először a legforgalmasabb vonalakon, az IC hálózaton találkozhatnak majd, ahol a vonatok helyenként akár 160 km/h-val is közlekedhetnek. Ezáltal csökken a menetidő, gyorsabbá válik a vasúti közlekedés. Ugyanakkor környezeti szempontból is jelentős az előrelépés, hiszen az új mozdonyokkal akár 50 százalékos villamosenergia-megtakarítás is elérhető. A homogén flottának köszönhetően ráadásul egyszerűbbé, gyorsabbá és költséghatékonyabbá válik a járművek karbantartása is.”

Keresztes Péter, a MÁV-Start vezérigazgatója

„A járműpark folyamatos fejlesztése nagyban hozzájárul ahhoz, hogy minél versenyképesebb legyen a vasút, hiszen csak akkor választja az utazóközönség még szélesebb rétege a környezetbarát és biztonságos vasutat, ha gyorsan, kényelmesen és tervezhetően jut el célállomására. Ezért a járműállomány fejlesztését mindenkor kiemelt prioritásként kezeljük.” – tette hozzá a Start vezérigazgatója.

Ludvig László, a Siemens Mobility Kft. ügyvezető igazgatója mutat rá a Vectronra

A 115 Vectron beszerzése valóban mérföldkő a MÁV történetében!

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút Kisvasút Városi vasút Vasútmodell Kiemelt ajánlatok

Indóház, XX/2. 2024. április–május, a kötöttpályás olvasnivaló

iho.hu   ·   2024.04.03. 14:14

Dióhéj: szomorú Szergej-sors, avagy hol Dombóvár állott, most kőhalom; a MÁV V46 sorozatú villamos mozdonyai, a Szöcskék; a világ legnagyobb számban megépített és forgalomba helyezett motorvonata, a Ganz-MÁVAG D1; Délkelet-ázsiai fejlődési pályák szigeti rónákon és esőerdőkben, őszinte kritika az A.C.M.E M63-asáról.

Nagyvasút Vasút

És mit adhat nekünk a Talgo?

T. H. F.   ·   2024.03.04. 16:35

Bár a kormány a minap második lépcsőben is tárgyalt a magyar vasúti közlekedés versenyképessége szempontjából létfontosságú járműbeszerzésekről és infrastruktúra-fejlesztésekről, egyelőre csak azt tűnik egyértelműnek: egyik esetben sem várhatók gyors megoldások.