A bajorországi változásokra, avagy újdonságok a müncheni kötöttpályás közösségi közlekedésben
A január elsejével életbe lépő új városi menetrend számos változást hoz magával. Ezek közül a legfontosabb a 12-es villamos vonalának meghosszabbítása.
A január elsejével életbe lépő új városi menetrend számos változást hoz magával. Ezek közül a legfontosabb a 12-es villamos vonalának meghosszabbítása.
A Siemens egyenmozdonya a tíz gépre vonatkozó második szállítási kontingens első példánya.
A Metro-North bemutatta első SC42-DM típusú villamos-dízel hibridmozdonyát. A gépekkel még nagyobb mértékben közlekedhetnek villamos üzemben a társaság elővárosi járatai.
Újgenerációs Frecciarossa, akkus és hidrogénüzemű Vossloh Modula, új Siemens-járművek – szeptember 26-án is volt mit nézni Berlinben!
Tizennegyedik alkalommal is megnyitotta kapuit a Berlin Messén a világ legnagyobb vasúti szakkiállítása és -vására. Škoda-újdonságok, kínai közúti villamos, Stadler-innovációk – és még néhány esemény szeptember 25-éről.
Ismét elröppent két év, így idén is összegyűlik Berlinben a vasútipar színe-java szeptember 24-e és 27-e között. Némi ízelítő.
Idén ősszel hat mérnök-informatikus, villamos- és mechatronikai mérnök hallgató kezdi meg tanulmányait a Karlsruhei Egyetemen a Siemens Mobility ösztöndíjasaként.
Az iparpolitikai támogatást is maga mögött érezve a Magyar Vagon célja a cégcsoport konszolidációja, majd a meglévő tudásra építve, akár nemzetközi együttműködések segítségével a képességek folyamatos fejlesztése, hogy az értékteremtési folyamat végén hajtással is fölszerelt vasúti járműveket állítsanak elő saját termékként.
Az új mozdonyt várhatóan 2026 júniusában vehetik át. A szerződés egy további Vectron megvásárlásának lehetőségét is tartalmazza.
Az idei berlini InnoTrans kiállításon a német vállalat bemutatja a vasúti ágazat hatalmas potenciálját a társadalom teljes karbonlábnyomának csökkentése érdekében, melynek kulcsfontosságú eszköze a digitalizáció.
A cél: a balesetmegelőzést és a vezető nélküli működést segítő rendszer kifejlesztése kis sebességnél.
A RATP, azaz a Régie autonome des transports Parisiens és a Siemens Mobility sikeresen korszerűsítette a hálózat immáron leghosszabb vonalát.
Megjelent a június–júliusi Indóház, benne a Jugoszláviának szállított Mađarica Bobókkal, a korai biztber kosárjelzőkkel, Jeszenszky Géza interjúval, az 1-es számú, hegyeshalmi vasútvonal mindennapos feszültségeivel, a BuBe szerbiai szakaszának a küszöbön álló befejezésével, és persze a győri Wilhelm Pieck Magyar Vagon- és Gépgyár a Hűvösvölgyben régóta vajúdó, de egy menet erejéig magát megmutató Mk49-esével.
Rövid, közepes, hosszabb, egy- és kétáramnemű verziók. A kilencvenöt szerelvényt alapvetően Magyarországon vetnék be, de a határokat is átlépnék a motorvonatok.
A fejlesztés az úgynevezett Digirail projekt része, aminek célja az ország vasúti forgalomirányítási infrastruktúrájának fejlesztése.