Államosíthatják a BKV-t
A Népszabadság értesülései szerint az első szcenárió azzal számol, hogy első lépésként a buszágazatot választanák le a főváros közlekedési cégről, amelyet ezt követően beolvasztanának a Volánbuszt, illetve a városi helyközi szolgáltatókat is tömörítő állami holdingba. A kötött pályás üzemre vélhetőleg külön céget hoznak létre, a HÉV-viszonylatok üzemeltetését a MÁV kaphatná feladatul; míg a trolibuszokról még nem született döntés. A másik forgatókönyv szerint a fővárosi közlekedési cég egészét állami kézbe vennék, és így válna elérhetővé a jelenleg 58,5 milliárdra rúgó banki adósságállomány konszolidálása. A Népszabadság cikke megjegyzi: a közlekedési társaság államosításával a Budapesti Közlekedési Központ drasztikusan csökkentett létszámmal és feladatkörrel működhet tovább, míg a jelenlegi vezetője, Vitézy Dávid a fejlesztési tárcához kerülhet.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!