Retró trolival búcsúzik a 74A vonaltól a BKV
Június 21-étől hosszabb útvonalon közlekedik a 81-es troli, ezzel párhuzamosan a 74A vonal június 20-án üzemel utoljára, ekkor nosztalgiajáratként egy régi ZiU-9B troli is forgalomba áll.
Június 21-étől hosszabb útvonalon közlekedik a 81-es troli, ezzel párhuzamosan a 74A vonal június 20-án üzemel utoljára, ekkor nosztalgiajáratként egy régi ZiU-9B troli is forgalomba áll.
Szombattól változik a közlekedés a Szent István körúton: június 21-étől július 31-éig a Széll Kálmán tér és a Nyugati pályaudvar között a 4-es és 6-os villamosok helyett pótlóbusszal lehet utazni.
Az idén ötvenéves Földalatti Vasúti Múzeum új, „Így utaz(t)unk mi – A fővárosi közösségi közlekedés gyerekszemmel” című kiállítása gyereknapon, május 25-én nyílt meg.
Május 24-én, szombaton az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyíltnap-sorozata. A gyereknaphoz kapcsolódó rendezvényen színes családi és szakmai programok várják az érdeklődőket.
A Tátra utca és a Jászai Mari tér közötti szakaszon, korszerű zaj- és rezgéscsillapított technológia alkalmazásával végzett rekonstrukció által csökkenhet a villamosok menetideje, valamint a környezeti terhelés. A munkálatok várhatóan augusztus elejéig tartanak.
Május elsején startol a BKK nosztalgiaszezonja: a közlekedési vállalat az előző években is népszerű belvárosi vonalakon közlekedő klasszikus járműveken felül a főváros külső kerületeiben is készül időszakos meglepetésekkel.
Egy felújított Volkswagent Typ2-est is megtekinthetnek április 1-jétől a Városi Tömegközlekedési Múzeum látogatói.
Az ünnepi programokhoz kapcsolódó nagyobb térségi lezárások jelentősen érintik a közösségi közlekedést is.
Megkezdődhetnek a hivatalos tárgyalások a Magyar Fejlesztési Bankkal és az Európai Beruházási Bankkal (EIB), miután a Fővárosi Közgyűlés támogatta, hogy a BKV a fejlesztései finanszírozásához hitelkeret megállapodást előkészítő egyeztetéseket folytasson.
Az orosz partner vállalta, hogy a felújítás során új és felújított alkatrészeket is beépít, a kocsiszekrényeket pedig újragyártja ugyanazért a költségért.
A fővárosi közlekedési társaság szakemberei az utasigényeket tökéletesen kielégítő belső kialakításról és az elektronikus rendszerek funkcióiról is egyeztettek a járművek kivitelezőjével Mannheimben a gyártás megkezdése előtt.
Tizenöt járatot ellenőriztek januárban nagy erőkkel.
Forgalomba állt az utolsóként J-vizsgázott ICS. A 1349-es kocsi ezzel kapott még tíz évet, 425 ezer utasforgalomban lefutható kilométert.
Forgalomból kivont autóbuszok kijelzőit helyezik újra üzembe rajtuk.
A BKV és a BKK fotósmenetet szervez három fényjárművel a december 27-éről 28-ára virradó éjszakára. Mivel minden évben nagy az érdeklődés a fotósmenet iránt, az idén három időpontban is lehet regisztrálni.