Augusztusi flottamérleg: rendelések és visszamondások

iho/repülés   ·   2011.09.13. 16:30
A321neo_cimkep

Erős nyara volt a repülőgépiparnak: a júniusi rekordrendelések (Le Bourget) és a júliusi magas számok után augusztusban is vastagodtak a megrendelés-könyvek a gyártóknál.

Ebben a hónapban tehát a nettó rendelésszám 401 lett, miután 411 gépet vásároltak, viszont tizet mondtak vissza a légitársaságok.

A listavezető továbbra is az A320neo

A Flightglobal öszesítése szerint a hónap "győztese' a Delta Air Lines volt, az amerikai cég az amerikai gyártótól 100 Boeing 737-900-ER-t igényel, vagyis a gépcsalád legnagyobb és egyben legnagyobb hatótávolságú tagját. A CIT csoport 50 darab 320neot vásárolt, a kínai CASGC és az ICBC lízingcég ugyancsak A320-asokat, negyvenhatot illetve negyvenkettőt. A Cebu Pacific Air szintén az A320neo listájára iratkozott fel 30 géppel, ami pedig a lemondásokat illeti, a Monarch hat Boeing 787-esre, a Bangkok Airways pedig négy A350-esre nem tart igényt.

A szélestörzsűek között még mindig népszerű a Boeing 777-ese

A szokásos összehasonlítás szerint ez a hónap (ismét) az Airbusé volt: az európai gyártótól 234, a Boeingtól csak 127 gépet rendeltek, a szélestörzsűek kategóriújában azonban a Boeing teljesített jobban 27 arab 777-essel, az A350-esre csak négy új rendelés futott be.  Ugyanakkor a regionális piacon a Bombardier és a Szuoj is elkönyvelhetett sikereket, igaz,a  kanadai gyártó csak négy, az orosz viszont 46 megrendelést könyvelhetett el.

Mindkét nagy gártó gyorsítani szeretné a keskenytörzsűek átadását

Mindent összevetve a világ polgári utasszállító rendelésállománya augusztus végére 8929 égpre emelkedett.

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.