Az AirBaltic ismét Budapesten

iho/repülés   ·   2012.04.02. 18:50
airbaltfhegycim

A nyári menetrend életbe lépésével újraindította Budapest és Riga közötti járatát az AirBaltic. Ezzel ismét közvetlenül megnyílt a magyar üzleti és szabadidős utasok számára a Baltikum térsége. A lett légitársaság gépei a nyári csúcs alatt heti ötször fordulnak meg Budapesten, vagyis a tavalyi menetrendhez képest egyel nőtt a heti járatszám – adja hírül közleményében a Budapest Airport.

Az első gép ma menetrend szerint 13:15 perckor landolt Ferihegyen. A légitársaságnak tavaly több mint 11 ezer budapesti utasa volt. Az újrainduló járatot egy légcsavaros-gázturbinás Bombardier Dash-8 Q400-as teljesítette, de forgalmi igényektől függően a járatot nagyobb, Boeing 737-es típusú gépre cserélheti a légitársaság.

(fotó: Budapest Airport)

Az AirBaltic a Baltikum legjelentősebb légitársasága, amely 34 gépből álló flottát üzemeltet, köztük Boeing 757-es, Boeing 737-500/300-as sugárhajtású típusokat, Fokker 50-es és Dash-8 Q 400-as turbólégcsavaros repülőgépeket. Az airBaltic rigai központjából kiváló összeköttetést kínál az egész Baltikum és Skandinávia összes fontosabb utazási célpontja mellett Oroszország, Ukrajna, Belarusz, Örményország, Grúzia, Azerbajdzsán és a közép-ázsiai térség fővárosai között – hangzik a Budapest Airport közleménye.

Mint arról az iho/repülés is többször beszámolt, a lett légitársaságnak kritikusan fontos éve lesz az idei, hiszen két, komoly veszteséget termelő év után a céget a rigai kormány visszaállamosította, és igazgatójának azt a Martin Gausst nevezte ki, aki korábban a Malév élén állt egy ideig.

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.