Az e-útdíjrendszer miatt távoznak a vezetők?
A már a tenderkiíráskor is döcögő (a győztes a kihirdetés után közvetlenül visszalépett) e-útdíjrendszert mindenféle teszt- és próbaüzem nélkül vezették be, habár érdekvédelmi szervezetek erre felhívták idejében az illetékesek figyelmét. Az első üzemnapon egyórás működés után a teljes rendszer összeomlott, a határokon torlódások alakultak ki. Az Index információi szerint ezek az okok vezethettek a két vezető menesztéséhez.
A kapkodás oka az előre tervezett költségvetés volt: a kormányzat 2013-ban mintegy 75 milliárd forintos bevételre számít az e-útdíjból, a késedelmek komoly kiesést okozhattak volna. Sok reklamáló szerint gondok vannak a regisztrációval és a díjfizetéssel is. A rendszer szerintük rosszul számláz, így megkárosítja a fuvarozókat – a tévesen levont összeg visszaigénylése a lehetetlennel határos. Lassú az átfutás is, egy napnak legalább el kell telnie, míg a regisztráció mellé a befizetett összeg is megjelenik.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szerint a felhasználók mindössze egy százaléka reklamált, a fedélzeti eszközök szaporodásával ezek a problémák tovább csökkentek. A hibákat az ÁAK sem ismerte el.