Az Etihadé lesz az Aer Lingus egynegyede?
Az Etihad Airways tűnik a legkomolyabb vásárlójelöltnek az Aer Lingus 25 százaléknyi tulajdonrészére - adta hírül a brit gazdasági napilap, a Financial Times. Az ATW online összefoglalója szerint az öbölmenti társaság egyben tárgyalásokat folytat a Virgin Atlantic vezetésével arról a partnerségről, amely a British Midland megvásárlása esetén válna esedékessé az Etihad számára.
Az ír kormány még szeptember elején jelentette be, hogy államadósság-csökkentési intézkedései sorában eladná részesedését a nemzeti légitársaságban. A kabinet és az Etihad között már megkezdődtek a tárgyalások, de az Aer Lingus érdekes a British Airways számára is – hangzik a gazdasági lap értesülése.
Az érintettek ugyanakkor egyelőre nem akarnak konkértumokat nyilvánosságra hozni. Az Etihad média-főnöke annyit közölt, hogy a légitársaság a világon sokfelé sokféle üzleti tárgyalást folytat, az ilyen jellegű megbeszélésekről azonban nem óhajt részletekbe bocsátkozni.
A British Airways holding-cége, az IAG és a Virgin egyaránt érdeklődik a Lufthansa-csoporthoz tartozó veszteséges British Midland iránt, amely feltehetően azért is lenne értékes a nagyobb társaságok számára, mert 10 százaléknyi résidőt birtokol a londoni Heathrow slot-készletéből, és ezek a leszállási lehetőségek olykor önmagukban is legalább annyira vonzóak, mint maga a légitársaság.
A British Midland jelenleg 27 géppel repül, valamennyi Airbus-típus, a 319-es keskenytörzsűtől kezdve a szélestörzsű 330-asig, regionális alvállalata pedig 19 Embraerrel dolgozik. Az Aer Lingus flottája ugyancsak az Airbusra alapoz, összesen jelenleg 47 gépe repül, az ír légitársaságnak is van regionális cége, hat légcsavaros-gázturbinás ATR-rel. Az Etihad az öbölmenti térség egyik igen dinamikusan fejlődő légitársasága, vegyes, főképp Airbus és kisebb részben Boeing flottával. Jellemző, hogy a jelenlegi hatvannál több gépéhez képest a cég rendelésállománya opciókkal együtt kétszáz fölötti.