Az Eurobahn szolgáltathat a Teutoburg Wald-hálózaton

iho   ·   2014.11.09. 13:45
400px_eurobahn_flirt

A szerződést Németország Észak-Rajna-Vesztfália tartományában található Vesztfália-Lippe járás közlekedési hatósága, az NWL ítélte oda az Eurobahnnak, együttműködve az alsó-szászországi LNVG-vel, Hollandia Twente régiójával és Overijssel tartományával.

A kontraktus értelmében az Eurobahn öt vonalon veheti át a szolgáltatást: az RB61 jelű, Bielefeldtől Bad Bentheimon át a Hollandiában található Hengelóig tartó Wiehengebirgsbahnon, az RB66-os Münster–Osnabrück viszonylaton (Teutobahn), az RB65-ös, Münster és Rheine közötti Ems-Bahnon (egyesülve a jelenlegi RB68-as viszonylattal), az RB72-es, Herford–Altenbeken–Paderborn viszonylatú Ostwestfalenbahnon, valamint az RB78-as, úgynevezett Porta-Expressen (Bielefeld–Minden–Nienburg útvonal). Előbbi négy vonalon jelenleg a WestfalenBahn közlekedteti szerelvényeit, míg az RB78-asért a DB Regio felel.

Terjeszkedik a Keolis-leány Eurobahn: 2017-től átveszi az öt regionális vonalból álló Teutoburg Wald-hálózatot a jelenlegi szolgáltatók Flirtjeivel együtt, de új Flirt 3-as motorvonatok is érkeznek a Hollandiába való átjáráshoz<br>(fotó: Wikipedia)

Az Eurobahn nem csak a szolgáltatási jogot veszi át a 2017. decemberi menetrendváltástól: a jelenlegi szolgáltatók járataihoz felhasznált Stadler Flirt villamos motorvonatok is átkerülnek a társasághoz. A Keolis a szolgáltatás színvonalát sűrűbb követéssel és nagyobb kapacitású szerelvényekkel kívánja javítani.

Az International Railway Journal arról ír, hogy a Hollandiába vezető RB61-es viszonylaton órás ütemű menetrend lép majd érvénybe, ehhez azonban a holland villamosításnak megfelelő szerelvényekre is szükség van. A Keolis ezért nyolc harmadik generációs Flirt-szerelvényt vesz majd bérbe az Alpha Trainstől, amelyek egyaránt képesek közlekedni tizenöt kilovoltos váltóárammal és másfél kilovoltos egyenárammal betáplált hálózaton is. Ugyanilyen vonatokat használ majd 2017 nyarától az Abellio is a németországi Düsseldorf és a hollandiai Arnhem között. Az új szerelvények a jelenlegi 180-ról 266-ra növelik a vonatonként igénybe vehető ülőhelyek számát.

A Keolis Hollandiában autóbuszos és vasúti utasszállítást is végez, a holland sínpárokon való közlekedéshez Syntus elnevezésű leányvállalata által is van joga. Jelenleg a Keolis-Eurobahn a Németországban található Hamm és a hollandiai Venlo közti regionális szolgáltatása is a Syntus engedélyével folyhat a hollandiai szakaszon.

A regionális Teutoburg Wald-hálózat este hét óra előtt induló járatainak felén, valamint az összes esti járaton jegyvizsgáló teljesít majd szolgálatot. A Keolis a hálózaton évente 5,3 millió vonatkilométerrel számol – adja hírül a Railway Gazette.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek