Azul: pontban indul, takkra érkezik!
A világ legpontosabb légitársasága volt 2022-ben a brazil low-cost!
A Cirium légiközlekedési elemzőcég szerint a brazil Azul Airlines lett a világ legpontosabban közlekedő légitársasága 2022-ben. A brazil fapados légitársaság a japán ANA-t és a Japan Airlines-t utasította közvetlenül maga mögé. Az Azul Airlines 2022-ben 88,93 százalékos pontossági mutatót (OTP – akkor mondható egy adott járat pontosnak, ha a menetrend szerinti indulási, egyben érkezési adattól kevesebb, mint tizenöt perccel tér el a tényleges adat) ért el. Az utána következő japán légitársaságok egyaránt 88 százalék felett produkáltak. Mindez különösen annak a fényében imponáló, hogy a 2019-es győztes, az orosz nemzeti légitársaság, az Aeroflot 86,7 százalékos OTP-t ért el normál (Covid előtti) iparági körülmények között. A brazil Azul tavaly májusban ünnepelte alapításának tizennegyedik évfordulóját, és a globális iparági zavarokkal szemben is szilárd alapokon működött, üzemképes maradt.
Régiók szerint a legpontosabb légitársaságok:
- Észak-Amerikában a Delta Air Lines (83,63 százalék, 1 millió 4 ezer 684 járat),
- Európában az Iberia (85,87, 91 ezer 154 járat),
- Latin-Amerikában az Azul, (88,93, 279 ezer 722 járat),
- az ázsiai-csendes-óceáni térségben a Thai AirAsia (91,56, 66 ezer 43 járat),
- a Közel-Keleten és Afrikában az Oman Air (91,38, 29 ezer 631 járat).
Kétezerhuszonkettő első felében számos társaság nem volt kellőképpen felkészülve a Covid-korlátozások széles körű feloldását követő robbanásszerű keresletnövekedésre. A repülőterek és a léginavigációs szolgáltatók is számos hibát vétettek, mivel nem volt elég személyzetük ahhoz, hogy megbirkózzanak a nem várt utasáradattal, ami súlyos késésekhez és járattörlésekhez vezetett. A Cirium azonban megjegyzi, hogy „a műveletek nagymértékben javultak, mivel az iparág új dolgozókat vett fel, és kiigazította a kapacitásokat”, miközben azt hozzáteszi, hogy „2023 rendkívül ígéretesnek tűnik a légiközlekedési ágazatban”.
A legpontosabb légitársaságok globális top 10-es listáján feltűnő, hogy azon egyetlen európai légitársaság sem szerepel. Miközben a légiközlekedési ágazat egésze jelentős működési kihívásokkal küzdött, a dolgok különösen rosszul alakultak Európában a széles körű munkaerőhiány miatt, ami a járatok sorsát befolyásolta – hátrányára.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!