Bejött az S76-os, folyamatosan nő a körvasúton utazók száma
Az észak-budai és a kelet-pesti agglomerációt összekötő járat fontos átszállási kapcsolatot biztosít a személyszállításba bevont külső körvasúton keresztül.
Az S76-os vonat menetideje negyvenkilenc perc Piliscsaba és Rákos között.
A főváros területén belül a vonatok
- az Óbuda és Rákos közötti távot 20–22 perc,
- Aquincum és Újpalota között 12-13 perc,
- az Újpest és Újpalota közötti szakaszt pedig 7 perc
alatt teszik meg.
Ezek az eljutási idők az autós közlekedésnél is gyorsabb és versenyképesebb eljutást biztosítanak.
Piliscsabától, illetve Óbudától Esztergom felé a csatlakozó S72, G72, Z72-es jelzésű vonatokkal tudnak továbbutazni az utasok. Rákoson az S60, G60, Z60, S80-as vonatokkal biztosít kapcsolatot a vasúttársaság Pécel–Gödöllő–Hatvan, valamint Sülysáp és Szolnok felé.
A külső körvasúton 2020-ban épült Újpalota megállóhely öt perces sétával átszállást biztosít a vonatok és a 7, 7E, 8E, 108E, 133E, 277-es buszok között, így a főváros olyan területei is gyorsabban elérhetővé válnak Piliscsaba, Óbuda felől, amelyek jelenleg csak több átszállással és hosszabb eljutási idővel közelíthetők meg.
A MÁV-Start a járatok utasforgalmát rendszeresen nyomon követi, és a pandémia ellenére az utasszám folyamatos növekedését tapasztalja. Hétköznapokon Újpalota megállóhely napi forgalma meghaladja a 300 utast, míg a körvasúti utasforgalom az 1000 főhöz közelít.
A vonatokat Pécel–Gödöllő irányába tervezik továbbvezetni, a fejlesztés várhatóan idén megvalósul. A vasúttársaság célja, hogy a Rákos-patak menti agglomerációból közvetlen kapcsolatot adjon a körvasúton át Budapest északi területeire.
(X)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!