Bemutatták a felújított gyorsvonati kocsikat

iho   ·   2013.04.20. 09:00
00

Az elővárosi kocsik után most a gyorsvonati járművek következnek a sorban: életkoruk (39-40 év) és a napi 2600-2700 vonat közlekedése miatti feszített kocsikiadás feltétlenül szükségessé tett egy átfogó felújítási programot. A jelenlegi felújítások összesen háromszáz, vegyesen első- és másodoszutályú, termes és fülkés kocsit érintenek, ezek 2013-14-ben készülnek el.

Ungvári Csaba, a MÁV-Start vezérigazgatója a Nyugati pályaudvaron renedzett sajtóbemutatón<br>(a képek forrása: MÁV Zrt.)

Teljesen megváltozik a kocsik belső tere: új padló, az intercity-kocsikból ismert kopásálló üléshuzat, és megváltozott színtervű belső tér várja az utasokat. A komfortérzetet a hosszú tükrök beépítése és a kisasztalok cseréje fokozza. Javítják az ajtók és az ablakok szigetelését, az ablakokra hővédő fólia, a külső és a belső felületekre antigraffiti réteg kerül. A másodosztályúra „lefokozott” termes, 29-05 középszámú kocsik kívülről is a gyorsvonati festésnek megfelelő, széles fehér csíkos arculattal állnak forgalomba az átalakítás után.

A 29-05-ös kocsi új arca kívül...

A korszerűsítéseket a MÁV-Gépészet műhelyeiben folyamatosan végzik, a felújított kocsikkal a 80-as, 100-as, 120-as és a 140-es vonalakon utazhatunk majd.

...és belül

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.