Berlin nem lelkesedik a nagy fúzióért

iho/repülés   ·   2012.09.27. 08:30
cim

Politikai körökben is egyre több a bíráló hang az EADS és a brit BAE Systems összeolvadásával kapcsolatban. Az AFP beszámolója szerint a fúzióval kapcsolatos aggodalmait hangoztatta legutóbb a berlini törvényhozás egyik bizottsága is.

Mint korábban jeleztük, nemrég került nyilvánosságra az a terv, amely szerint a francia–német–spanyol kontinentális cég, az Airbus anyavállalata, illetve az olasz érdekeltségekkel is rendelkező brit nagyvállalat 95,8 milliárd dolláros évi forgalommal az iparág élére ugró óriásvállalatban egyesülne.

A Bundestag gazdasági bizottsága azonban nem lát garanciát arra, hogy a két cég egyesülése nyomán nem kerül-e sor üzembezárásokra. Az EADS-nak Franciaországban, Németországban és Spanyolországban is vannak gyártási központjai – emlékeztet a hírügynökség.

Ugyancsak nemteszését fejezi ki a Bundestag gazdasági bizottsága amiatt, hogy az EADS csak hatvan százalékot birtokolna az új órásvállalatban, és közben a részt vevő államoknak nem lenne vétójoguk a döntésekben.

A törvényhozás mellett a német kormány is láthatóan erős fenntartásokkal fogadta a tervet. A német védelmi minisztérium szóvivője hangsúlyozta, hogy a fúzióra vonatkozó dokumentum még csak úgymond technikai jelentés.

A német, a brit és a francia hadügyminiszter a napokban tárgyal arról, mi lesz az érintett államok álláspontja a tervezett összeolvadással kapcsolatban.

Egy elemző az államok jogosultságait illetően arra emlékeztetett, hogy amíg a brit kormánynak aranyrészvénye van a BAE-ben, addig az EADS német és francia állami befolyását kiegyensúlyozott tulajdonrészek biztosítják mind az államilag, mind a privát befektetők által birtokolt csomagokkal.

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.