Boeing 787: lezárultak a légitesztek, a hatóságon a sor

iho   ·   2013.04.06. 09:00
cim

A pénteki 1 óra 49 perces repüléssel a Boeing lezárta a lítiumionos akkumulátorokkal kapcsolatos légiteszteket, adja hírül a gyár közleménye.

A repülést ugyanazzal a 86-os gyártási számú Dreamlinerrel hajtották végre, amit az előző próbarepüléseken is használtak, és amelyet a Boeing majd a lengyel LOT harmadik 787-eseként ad majd át a légitársaságnak.

Leszáll a LOT majdani gépe az új akkumulátor-megoldásokkal

A fel- és leszállás Everettben történt, a fedélzeten 11 személy volt, köztük ketten az FAA, a Szövetségi Légügyi Hivatal képviseletében. A személyzet jelentése szerint a légügyi alkalmassági bemutató repülés jól sikerült, eseménymentesen zajlott.

A repülés célja az volt, hogy igazolja: az új akkumulátoros rendszer a terveknek megfelelően működik – „normális és abnormális repülési feltételek között is".

Az első hivatalos Boeing-fotók egyike a biztonságossá tett akkumulátorokról: burkoat, ventillációs rendszer, új kötések és kábelek

A Boeing az összegyűjtött adatokat elemzi és napokon belül átadja a Szövetségi Légügyi Hivatalnak. A cég közleménye hangsúlyozza: „Ezután készen állunk további kérdések megválaszolására, és folytatjuk a párbeszédet az FAA-vel, hogy biztos legyen, mindenben teljesítjük az elvárásokat".

A Boeing korábbi nyilatkozataiban jelezte, számít arra, hogy a Szövetségi Légügyi Hivatal hamarosan zöld utat ad a januári letiltások után – ha nem is azonnal a Dreamlinerek repülésére, de arra, hogy a gyártó megkezdje a gépeken az átalakításokat. Sajtójelentések szerint ez a következő két hét folyamán meg is történhet.

Júniusban a Boeing reményei szerint már felszállhat a teljes 787-es flotta.

Friss hírek szerint az everettiek már átrepítették csapataikat Japánba, ahol a legtöbb 787-es áll tétlenül a betonon, hogy a kibocsátó All Nippon Airways és a Japan Airlines gépein azonnal megkezdjék a japán hatóság által is jóváhagyott átalakítást. Természetesen hasonló csoportok dolgoznak majd a többi felhasználó 787-esein, illetve a már kész de át nem adott példányokon. A munka gépenként öt napot vesz igénybe.

Mostani várakozások szerint a január óta földön veszteglő ötven Dreamliner júniusban állhat forgalomba ismét, és persze akkortól vehetik át North Charlestonban és Everettben – itt a most elkészült új átadási épületben – a gépeiket a megrendelő légitársaságok.

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.