Bombázó és utasszállító nemkívánatos találkozása

iho   ·   2014.04.14. 13:08
a319_tu95_cim

A francia pilóták és az orosz hatóságok is megerősítették, hogy néhány hete egy utasszállító és egy légcsavaros-gázturbinás katonai gép igen veszélyes közelségbe került egymáshoz.

Az Air France utasszállítója Seremetyevóról szállt fel párizsi úticéllal és nyugat felé repült, a Tu-95-ös pedig délnyugat felől süllyedésben volt.

Az incidens az orosz közlemény szerint akkor következett be, amikor az utasszállító gépet az egyik irányító átadta a másik körzetnek. Hogy a légiforgalmi irányítás követett-e el hibát vagy a bombázó volt rosszkor rossz helyen, arra nyilván a vizsgálat kell, hogy választ adjon.

Az esetet az iho/repülés által megkérdezett szakértő szerint épp az tehette különösen veszélyessé, hogy az orosz katonai óriásgépen feltehetően nem volt, vagy nem működött olyan rádióelektronikai berendezés, transzponder, amelynek jeleit fogva a francia gép TCAS-rendszere már korábban érzékelte volna az ütközésveszélyt, és így a pilóták manővereket hajthattak volna végre a veszélyhelyzet elkerülésére.

Az orosz szövetségi légihatóság, a Rosaviatsia vizsgálatához egyébként a francia személyzet tette meg az első lépéseket, az Air France pilótái jelentették a bombázóval való nemkívánatos találkozást, a légitársaság pedig hivatalosan is panaszt tett a légihatóságnál.

Az Aviationnews.eu portál arra emlékeztet, hogy utoljára tavaly novemberben volt ütközésveszélyes helyzet Moszkva fölött, akkor két orosz légitársaság egy-egy utasszállítója került hasonló közelségbe egymáshoz, a Transaero Boeingja és egy leszállásra készülő UTAir járat.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.