Búcsúzik az első 787-es
A gép a kaliforniai Palmdale repülőterén szállt le, ahol hosszú távú tárolásra készítik fel. Ennek során leszerelik és konzerválják a két Rolls-Royce Trent 1000-es hajtóművet is. Így várja meg, míg a többi, büszke Boeing-prototípus, így a 737-es, a 747-es és a 757-es program első gépei mellett helyet kap a Boeing everetti múzeumában.
A ZA001-es a világ minden bizonnyal legdrágább repülőgép-prototípusa. Egy gonoszkodó fórummegjegyzés szerint a gépet többször szabták át, mint Pamela Andersont, s ez sokba került. A Boeing számításai szerint a repülőgépre több mint négymilliárd dollárt költöttek – ez még a Northrop B–2A Spirit stratégiai bombázógép költségeit is lepipálja.
A gép 15 nap híján két évet dolgozott tesztgépként és repülő reklámfelületként: első felszállására 2009. december 15-én került sor Everettben. A gép sorsát három tényező határozta meg: a dokumentációja például nem felel meg az utasszállító gépekkel szemben támasztott követelményeknek, így sem az ipari szintű nagyjavítás, sem a gép átépítés utáni értékesítése nem jöhet szóba. A számos szét- és összeszerelés, átépítés sem múlt el nyomtalanul a gép szerkezetén, a szegecseken. S végül a ZA001-es a legnehezebb 787-es, amely valaha is repült: a többi prototípus és a sorozatgyártott gépek már jelentősen könnyebbek lesznek, mint az úttörő 787-es. S ez persze éppen a ZA001-esnek köszönhető, hiszen a vele szerzett tapasztalatok, adatok alapján történhetett meg több szerkezeti elem áttervezése, könnyítése.