Az elfüstölt pirítóskenyér okozta a fennakadást a 100-as vonal közlekedésében
Már működik a biztber, de az eset előzményének a világtörténelemben sem lelni párját.
Már működik a biztber, de az eset előzményének a világtörténelemben sem lelni párját.
Szeged vasúthálózatának több szakaszán komplex pályaépítést és karbantartást, köztük új biztosítóberendezés kiépítését és az üzembe helyezésének előkészítését, deltavágány feletti felsővezeték építését, továbbá a januári siklás helyszínén a vágányok, váltók végleges helyreállítását is elvégzi a MÁV.
Nyolc éven át nem közlekedhettek személyszállító vonatok Magyarország és a Vajdaság között a 136-os vonalon. Jövőre elkészülnek a villamosítási és biztosítóberendezési munkálatok is a magyar szakaszon, továbbá a szegedi deltavágányt is üzembe helyezik.
A svájci gyártó a jövő vasútját hozza el Berlinbe szeptember 24-e és 27-e között. Cikksorozatunk harmadik, befejező epizódjában a Nova forgalomirányító-rendszert, a MOFIS utastájékoztatást, az Eurolocking biztosítóberendezést és a Stadler átfogó szolgáltatáspalettáját mutatjuk be.
Szajol állomáson megjavították a biztosítóberendezést – adta hírül a MÁV. Azt már mi tesszük hozzá, az üzemzavar hátterében az állt, hogy egy vasutas a villanykapcsoló helyett a biztosítóberendezés vészleállításgombot nyomta meg.
A Hitachi Rail május 31-én tett pontot a Thales Ground Transportation Systems üzletág 1,8 milliárd dollár értékű felvásárlási folyamatának a végére. A változások a magyarországi leányvállalatot is érintik: a dizájn már megváltozott, és hamarosan a név is meg fog.
Megjelent a június–júliusi Indóház, benne a Jugoszláviának szállított Mađarica Bobókkal, a korai biztber kosárjelzőkkel, Jeszenszky Géza interjúval, az 1-es számú, hegyeshalmi vasútvonal mindennapos feszültségeivel, a BuBe szerbiai szakaszának a küszöbön álló befejezésével, és persze a győri Wilhelm Pieck Magyar Vagon- és Gépgyár a Hűvösvölgyben régóta vajúdó, de egy menet erejéig magát megmutató Mk49-esével.
Hiába a várakozás, október 23-a helyett legkorábban majd csak november végén lehet felvenni a személyforgalmat Szeged és Szabadka között. Az ok: nem működik megfelelően a röszkei biztber. Időközben reagált a MÁV is.
A helyreállítás ugyanakkor csak részleges – ezt maga Vitézy Dávid írta le Facebook-posztjában. Mostanra csak a csőtörés miatti „dolgokat” csinálták meg, van még mit helyreállítani az állomás más részein.
A személy- és teherszállítás hatékonyságának javítása érdekében a hetven kilométer hosszú vonalat digitális forgalomirányítási megoldásokkal korszerűsítik. A modernizált vonalon a személyszállító szerelvények sebessége elérheti a 160 kilométer/órát.
Új elektronikus biztosítóberendezés, korszerű utastájékoztatási és távközlési rendszer épült ki a 40a számú vasútvonal Százhalombatta–Pusztaszabolcs szakaszán. A biztosítóberendezés üzembe helyezése megtörtént, jelenleg a forgalomszabályozó próbaüzem zajlik, hogy rövidesen elindulhasson a használatbavételi eljárás is.
Nem működött a biztosítóberendezés, mert tűz ütött ki az egyik kapcsolószekrényben, ezért a pályaudvar nem indított és nem fogadott vonatokat csütörtök késődélutántól.