Vonalátvétel és járműgazdálkodás a GYSEV-nél
Az új magyar állami vasút a szervezők szándéka szerint komoly szerepet kell játsszon a kötöttpályás közlekedés hazai színvonalának javításában. A változásokra már nem kell sokat várni.
Az új magyar állami vasút a szervezők szándéka szerint komoly szerepet kell játsszon a kötöttpályás közlekedés hazai színvonalának javításában. A változásokra már nem kell sokat várni.
Teljesen átalakítja a vágányhálózatot a GYSEV, májusban két hétig a forgalom teljes kizárása mellett.
A „Borostyán vasúti árufuvarozási folyosó egyes nyugat-dunántúli szakaszainak korszerűsítése – megvalósíthatósági tanulmány és tervek készítése” című projekt célja az észak-déli irányú vasúti közlekedés egyik kiemelt magyarországi szakaszának fejlesztését készíti elő.
Egy héttel az Astride színre lépését követően újabb, immár a harmadik típusú nagyteljesítményű, korszerű villamos mozdonyt dobta személyszállító vonat élén mélyvízbe a budapesti székhelyű államvasút-társaság: a 193 214 pályaszámú ELL–Siemens Vectront.
A Kontúr Csoport csaknem hárommilliárd forintért készítheti el az RFC 11-es korridor Hegyeshalom–Csorna–Porpác–Szombathely–Zalaszentiván szakaszát érintő korszerűsítésének megvalósíthatósági tanulmányát, továbbá a tervezési és a kapcsolódó feladatokat.
Öt fordulón keresztül oldhatják meg mától a feladatokat a diákok, akiket havonta új kvízekkel vár a vasúttársaság.
Közleményben erősítette meg az eredendő államvasút, hogy az újsütetű államvasút igazgatóságának elnökévé nevezték ki Mosóczi Lászlót, a MÁV-csoport vasúti személyszállító cégének korábbi vezérigazgatóját.
Tovább fejleszti vasúti és intermodális szállítási képességeit a Waberer’s Csoport, miután adásvételi szerződést írt alá a GYSEV Cargo. 62,5 százalékos részesedésének megvásárlásáról.
Az év végi, ünnepi időszakban a GYSEV-nél is változik a közlekedési rend.
De mi vezetett el odáig, hogy fel kellett függeszteni a vonatforgalmat az európai jelentőségű korridoron, azon, amin az alapesetben Ukrajna és az adriai kikötők közötti elegyek áramlanak?
A december 15-étől életbe lépő, 2024–2025. évi belföldi közforgalmú vasúti menetrendben a jelenleg érvényeshez képest mindössze kisebb változások várhatók a GYSEV működési területén, valamint a Sopron–Budapest intercity-közlekedésben.
Vagy, ha úgy tetszik, ennyit ad át a MÁV üzemeltetésre, köztük olyanokat, mint a 20-as, a Bakonyvasút, a 26-os Keszthelyig, vagy a 17-es Nagykanizsáig, az őrihodosi irányról nem is beszélve. Kilencszáz munkavállaló is átmegy.
A GYSEV, valamint a Savaria Technikum és Kollégium együttműködésében zajló duális képzés során a középiskolás tanulók a vasúttársaságnál teljesíthetik a gyakorlati részt. Az első vasútijármű-szerelők 2025-ben végeznek.
Megjelent a legújabb Indóház, hasábjain többek között a címben is jelzett témával, a GYSEV Púposának különvonatával, az államvasúti motoros vontatás indulásával, a MÁV Igazgatóság a múlt század negyvenes évek elején jellemző napi négy-, illetve hatórás munkarendjével, vagy a ČKD Tatra KT4 rövid-csuklós villamos motorkocsi fél évszázadával.
Tíz évvel ezelőtt kezdte el a GYSEV a projekt előkészületi munkálatait. A deltavágány megépítésére szóló felhívási eljárás nyitott, a megoldásra 840 napja lesz a kivitelezőnek.