A Nyugati pályaudvaron is karbantartják a kitérőket a hétvégén
A november 15-e éjszakától 18-a hajnalig tartó, kilencvenmillió forintos beruházás célja a sebességkorlátozások megszüntetése. A munkálatok idején több vonat menetrendje is módosul.
A november 15-e éjszakától 18-a hajnalig tartó, kilencvenmillió forintos beruházás célja a sebességkorlátozások megszüntetése. A munkálatok idején több vonat menetrendje is módosul.
Szombaton félidejéhez érkezik a 80-as vonal huszonhét kilométeres szakaszának komplex felújítása, a befejezést követően akár öt perccel is javulhat a menetidő.
A munkálatokat követően gyorsabb és pontosabb lesz a vonatközlekedés a 60-as vonalon.
A statikus és dinamikus terhelési próbát a Jelzőőr Kft. Bobójával végezték el, mindent rendben találtak. A forgalom azonban október hatodika helyett csak tizedikén indul a 11-es vonalon.
Megkezdődött a Miskolc és Mezőkeresztes-Mezőnyárád állomás közötti vasúti pálya felújítása. A mintegy 27 kilométernyi teljes szakaszon két ütemben, éjjel-nappal dolgoznak.
Tanévkezdéskor megkezdődik a Miskolc és Mezőkeresztes-Mezőnyárád közötti vasúti pálya felújítása, a két üzemben zajló beavatkozás december negyedikéig tart.
Május 10-étől 31-éig Herceghalom és Bicske között dolgoznak, ezért ismét módosul a menetrend a Budapest–Győr–Hegyeshalom vonalon.
Elkezdődött a 2024-es szezon, egymást érik a karbantartások, pályaépítések és -felújítások. Itt a tizenötödik hétre érvényes összefoglalónk.
A munkák befejezése után a pályageometria miatt újra visszaáll a korábbi állandó sebességkorlátozás, ami 40, illetve 60 km/órát jelent.
Már több, mint középidőnél tart az 1-es vonal teljes kizárása, és az 5-ös vonal időszakos funkcióváltása. A MÁV elégedett a döntésével, a Közlekedési Klub pedig kicsit sem.
Három héten át, november 17-éig szünetel a vonatközlekedés Tatabánya, illetve Szárliget és Biatorbágy, éjszakánként pedig Tatabánya és Budaörs között.
A Magyar Közlekedési Klubnál bizonyítékul megrajzolták azt a menetrendi ábrát, amiben a személyvonatok is elférnek, Vitézy Dávid pedig aggódik, nehogy maradjon a módváltás a Fehérvár–Komárom vasútvonalon. A MÁv viszont határozottan állítja: az MKK számításai tévesek.
A munkálatok egyidejűleg érintik mindkét vágányt, ezért három héten keresztül teljesen szünetelni fog a vonatközlekedés Szárliget és Biatorbágy, éjszakánként pedig Szárliget és Budaörs között. Ezeken a szakaszokon kizárólag vonatpótlóbuszok szállítják majd az utasokat.
Hétfőn és kedden Magyarország felé valamennyi railjet-vonat továbbra is a teljes útvonalán közlekedik.
Megunták az osztrákok az 1-es vonal felújítása miatti állandó késéseket, hétfőtől egy időre lemondják a railjeteket Bécs és Budapest között.