Dél-Korea új nagysebességű vonatot tesztel
Az IRJ értesülései szerint hamarosan megkezdődnek a HEMU–400X típusjelű motorvonat tesztjei. A hatkocsis prototípust a Hyundai Rotem és a Koreai Vasúti Kutatóintézet mérnökei tervezték.
Korea közlekedési minisztere bejelentette, hogy a tesztek célja az, hogy augusztusra a prototípus szerelvény elérhesse óránként 430 kilométeres csúcssebességét. Ehhez egy több mint tízezer kilométeres tesztsorozaton kell átesnie. „Ha minden jól megy, a vonat kereskedelmi üzeme legkorábban 2014-ben vagy 2015-ben kezdődhet” – mondta a miniszter.
Az ázsiai ország nagysebességű hálózatának első járműtípusa az Alstom TGV-je volt, aminek első 12 szerelvényét még Franciaországban gyártották, a maradék 34-et pedig a dél-koreai Rotem üzemeiben. A KTX-II jelű (Korea Train Express) második generációs járműcsalád már egy az egyben koreai gyártók terméke. Nagy bátorságra vall, hogy a harmadik generáció megtervezését és előállítását is hazai manufaktúrára bízták, mivel a KTX-II meglehetősen megbízhatatlan konstrukciónak bizonyult.