Elfogadták a vietnámi nagysebességű vasúthálózat tervét
Hanoi és Ho Si Minh-város között 1541 kilométeren épülne ki 350 kilométer per órás sebességgel használható, normál nyomtávú pálya.
Hanoi és Ho Si Minh-város között 1541 kilométeren épülne ki 350 kilométer per órás sebességgel használható, normál nyomtávú pálya.
Az ÖBB szerint a 127 kilométer hosszú vasútvonal készen áll az üzembe helyezési fázisra, már csak a futópróbák és a szakmai képzések vannak hátra a 2025 decemberére tervezett átadáshoz.
A cseh vasúti infrastruktúra-kezelő már akár az év elején megkezdheti az ország egyik legfontosabb vasúti csomópontjának számító Česká Třebová állomás fejlesztését, valamint a Brno–Přerov nagysebességű vonal első szakaszának építését.
A német nemzeti vasúttársaság nem kapott megfelelő ajánlatot a nagysebességű szerelvények szállítására a megadott határidőn belül.
A 8,4 kilométer hosszú, isztambuli műtárgy a Bulgáriába vezető emelt sebességű pálya részeként elősegíti majd az európai kontinens és Törökország közötti vasúti teherszállítást.
A kapacitásnövelés részeként Wittenberg és Rostock, valamint Stendal és Zürich között is jár majd ICE.
A startup-vállalkozás tizenkét Avelia Horizon típusú kétszintes motorvonatot rendelt az Alstomtól. A szerelvények Bordeaux, Nantes, Rennes, Angers és Párizs között fognak közlekedni.
Ezt nyilatkozta Aleksandar Vučić szerb államfő, miután Belgrádból a vajdasági városba érkezett a Budapest–Belgrád vasútvonal felújított szerbiai részén közlekedő próbavonatán.
Újgenerációs Frecciarossa, akkus és hidrogénüzemű Vossloh Modula, új Siemens-járművek – szeptember 26-án is volt mit nézni Berlinben!
Tizennegyedik alkalommal is megnyitotta kapuit a Berlin Messén a világ legnagyobb vasúti szakkiállítása és -vására. Škoda-újdonságok, kínai közúti villamos, Stadler-innovációk – és még néhány esemény szeptember 25-éről.
A Beli Krcset elnevezésű szerelvényekkel a motorvonatok újabb generációja érkezhet a tervezett Moszkva–Szentpétervár dedikált nagysebességű vonalra.
A leendő reptéri csomóponttól északra, Płock és Włocławek felé választották ki a pálya útvonalát, ami leghamarabb 2035-re készülhet el.
Kitűzték az indulás napját, november 25-én már élesben veszik fel a forgalmat Újvidék és Szabadka között.
Az idei berlini InnoTrans kiállításon a német vállalat bemutatja a vasúti ágazat hatalmas potenciálját a társadalom teljes karbonlábnyomának csökkentése érdekében, melynek kulcsfontosságú eszköze a digitalizáció.
A nemzeti vasút ONCF az Egis, a Systra és a Novec vállalatokból álló francia–marokkói konzorciumot bízta meg azzal, hogy projektmenedzsment-segítő szolgáltatásokat nyújtson a Kenitra és Marrákes közötti pálya fejlesztésénél.