Deutsche Bahn: 17 ezer új munkahely nyolc hónapon belül!

iho/vasút   ·   2018.09.30. 15:15
mozdonyvezet_deutsche_bahn_kislid

Az elmúlt hetekben a német vasútfőnök, Richard Lutz egyre többször volt kénytelen védekezni: a Deutsche Bahn adósságai nőnek, az utazóközönség a szaporodó késések a német sztenderd szerint lepattantnak számító – innen nézve természetesen kitűnő állapotnak örvendő – gördülőállomány miatt sóhajtozik. Ezért három hete Lutz írt egy frusztrált levelet a közvetlen beosztottainak, és megfenyegette őket egy takarékossági programmal. Mindemellett örömteli jelentenivaló is van: bővülhet a vasúti dolgozók létszáma, mégpedig jelentősen!

Mozdonyvezetőre mindenhol szükség lesz, akár az ICE-n...

Augusztus végéig 17 ezer álláskereső kapott ígéretet a vasúttól arra, hogy alkalmazni fogják, ezek között van 1200 mozdonyvezető és 1600 karbantartó, tőlük a járműállomány rendelkezésre állásának javulását remélik. A vasúti alkalmazottak összlétszáma így 197 ezerről 204 ezerre nő, tehát egy debrecennyi ember – vagy, ha úgy tetszik, Erfurt lakosságánál kicsit kevesebb, de Kasselénél mindenképpen több – fog azon ügyködni, hogy minden áru és személy célt érjen a német vasút hálózatán. Az új alkalmazottaktól elsősorban a késések mérséklődését és a járműállomány hibáinak csökkenését várják, különös tekintettel az ICE-re, amelyek mostanában gyakran hagyják el olyan hibákkal a karbantartóbázisokat, hogy rövidesen megint vissza kell térniük.

...akár hagyományos, mozdonyvontatta szerelvényen

A teherszállításban is gyakran okoz fennakadást a mozdonyvezetők hiánya: a szerelvények azért állnak, mert a mozdonyvezetők éppen az előírt pihenőidejüket töltik. Ezen kívül az állomány elöregedett: a következő tíz évben a mozdonyvezetők fele nyugdíjba megy. Az új belépők némi béremelkedésnek is örülhetnek, a szakszervezetekkel folyó tárgyalások eredményeképpen annyi már biztos, hogy a következő két évben 4-5 százalékkal több pénzt vihetnek haza a mozdonyvezetők, jóllehet, a szakszervezetek ennél többet szeretnének: 7,5 százalékos fizetésemelést, számos, szabadidőben igénybe vehető juttatás mellett. Céljukat lehet, hogy elérik, mert a vasút vezetőségének nagyon nem hiányzik most egy sztrájk, az ebből fakadó zűrzavart a vasút ügyfelei most már nagyon nehezen tolerálnák.

A mozdonyvezetők tárgyalási pozícióját javítja az is, hogy a Deutsche Bahn felügyelőtanácsa a múlt heti ülésén döntött tizennyolc, negyedik generációs ICE-szerelvény beszerzéséről, 700 millió euró értékben – ezeket is vezetnie kell majd valakinek.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek