Égi rally: nem leggyorsabban, hanem legpontosabban

Daka Olga   ·   2011.08.06. 07:20
normal_eger0006_cr

Képek régebbi versenyekről a rallyrepules.hu oldalról

A dunakeszi repülőtéren megkezdődött a háromnapos XX. Magyar Rallyrepülő Nemzeti Bajnokság, a szervező a Malév Repülőklub, a Magyar Repülő Szövetség és a motoros általános szakág adja a verseny szakmai felügyeletét. De mi is ez a különleges sportág, és mennyiben más, mint amit négykeréken a földön művelnek?

A FAI, a Nemzetközi Repülőszövetség sportkódexe szerint a rallyrepülést arra találták ki, hogy fejlesszék, igazolják a rallyn résztvevő csapat (két személy) navigációs és repülőgép-vezetési képességeit látási (VMC) körülmények között, amennyire lehetséges, függetlenül a műszaki segédeszközöktől.

Célleszállás, a legizgalmasabb pillanat

A pilótának megadott útvonalon alapfelszerelést (térkép, iránytű, stopper) használva kell repülnie és navigálnia; fontos a nagyon precíz útvonalkövetés és időtartás; földi jelekről készült fotók alapján kell fordulópontokat azonosítania (alkalmanként útközben átszerkesztenie az egész útvonalat); végül egy rövid és szűk leszállómezőben kell bizonyítania, hogy ott és úgy tudja letenni a repülőgépet, ahogy az elvárható: pontosan és biztonsággal. Ezt hívják célleszállásnak. A nézők számára ez a verseny igazán közelről élvezhető izgalmas szakasza.

A repülőgép-típusokra nézve nincsen korlátozás, hiszen ez a sportág valóban nem az eszközök minőségét, hanem a pilóták felkészültségét teszteli. Tíz magyar versenyző indult, egy német és egy osztrák páros.

A sportág szabályzatáról, korábbi versenyekről a http://www.rallyrepules.hu/rally/rally.htm oldalon olvashatunk további részleteket.

Kapcsolódó hírek

Nagyvasút Vasút

Ha százötven vagy ötven éve képesek voltunk vasúti járműveket gyártani, akkor most is képesek vagyunk

Tevan Imre   ·   2024.09.18. 08:30

Az iparpolitikai támogatást is maga mögött érezve a Magyar Vagon célja a cégcsoport konszolidációja, majd a meglévő tudásra építve, akár nemzetközi együttműködések segítségével a képességek folyamatos fejlesztése, hogy az értékteremtési folyamat végén hajtással is fölszerelt vasúti járműveket állítsanak elő saját termékként.