Egyke várja felújítását

iho   ·   2016.03.09. 18:45
00kicsi

A Magyar Vasúttörténeti Parkban a leggyakoribbakkal – Pobjeda/Warszawa, Zupka, Csajka – találkozhatunk, ám a vágánygépkocsik gyártásához nem volt mindig elég személyautó, így hát a vasúti műhelyek kénytelenek voltak maguknak gyártani. Ilyen volt az IG 901 pályaszámú is, amelyet – igazgatósági vágánygépkocsiként – reprezentatív utastérrel, a személyzet számára magasra helyezett kilátóülésekkel szereltek fel.

Jászkiséren vár felújításra az IG 901. A képre kattintva galéria nyílik (forrás: iho-archívum)

A kocsi a paksi vasúti skanzenben is megtekinthető volt, annak megszűnésekor Jászkísérre vitték több társával együtt, amelyek közül néhányat felújítottak a Magyar Vasúttörténeti Parknak. Az IG 901-es karosszériáját homokfúvatták, lealapozták, aztán időközben a megváltozott viszonyok miatt abba kellett hagyni a felújítást. Jelenleg fedett helyen áll, futómű van alatta, a géptérben egy ZIL-130-as teherautó motorja foglal helyet.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!