Electrostar-motorvonatokat vesz a Govia a Bombardier-től

iho   ·   2014.11.20. 18:45
400px_387_106

A Govia Thameslink Railway (GTR) és a Bombardier közötti megállapodás értéke 145,2 millió font. A huszonhét motorvonat a londoni Victoria pályaudvar és az attól negyvenhárom kilométerre délre található Gatwick nemzetközi repülőtér közötti Gatwick Express-járatokon fog szolgálatot teljesíteni, várhatóan 2016 áprilisától. Csúcsidőn kívül pár járat Brightonig is kimegy majd.

A 387-100-as sorozatú motorvonatok után 387-200-asokat vesz a Govia, utóbbiak a Gatwick Express-re kerülnek<br>(fotó: Global Rail News)

A Bombardier Electrostar-vonatai a Gatwick Express-en 2008 óta szolgáló, még az 1980-as években épített, 442-es sorozatú villamos szerelvényeket váltják majd fel. A GTR szerint a járműveket kifejezetten a reptéri igények szerint hozzák létre, például még egyszerűbb lesz a be- és kiszállás, nagyobb hely áll majd a csomagok rendelkezésére, oldalanként és soronként két ülőhelyet vehetnek igénybe az utasok, és természetesen a vezeték nélküli internetelérés is alapfelszereltségnek fog számítani. A szerelvényeket a Bombardier Derbyben található üzemegysége építi meg.

A mostani megrendelést megelőzően 2013 júliusában rendelt a Govia-leány Southern a közlekedési minisztérium megbízásából száztizenhat 387/1-es motorvonatot a Bombardier-től. A Global Rail News arról ír, hogy a GTR a vonatokat csak átmenetileg, idén decembertől 2016-ig fogja használni a Thameslink-vonalon Bedford, London és Brighton között, amikor is a tervek szerint forgalomba állnak a Siemenstől vásárolt új, 700-as sorozatú Desiro City-szerelvények.

A GTR 387-100-as szerelvényeinek belső tere<br>(forrás: Railway Gazette)

A GTR szerint a Bedford és Brighton közötti Thameslink-szolgáltatáshoz jövő májusra lényegében az összes vonatot Electrostar-szerelvényből fogják tudni kiállítani. A vonalon jelenleg használt 319-es sorozatú villamos motorvonatokat áthelyezik, a közlekedési minisztérium villamosítási programjának köszönhetően pedig más, eddig felsővezeték nélküli vonalakon vethetik be azokat. A 387/1-es és 387/2-es motorvonatokba összesen 317 millió fontot invesztált a GTR, a pénzügyi háttérhez a Porterbrook Leasing nyújtott segítséget – számol be a Railway Gazette.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek