Elfogyó raktárak
Még május végén égett le a rákosszentmihályi vasútállomás favázas, deszkaborítású raktárépülete, már ami addig is maradt belőle, mert a használaton kívüli épület már évek óta egyre romló állapotban volt. Néhány héttel a végzetes tűz előtt még a romos raktárépület, mint alkalmi díszlet előtt fordult vissza az Orient Expresszt előfogatoló szlovák Albatros gőzmozdony. Az információk szerint az épületnél hajléktalanok raktak tüzet, az terjedt át a raktárra.
A raktárépületek az előző századforduló tájának minden részletre kiterjedő vasúti típusterveit dicsérik: a felvételi épületeken kívül a raktárat, az árnyékszéket, sőt: a kerekes kutat és a kenyérsütő kemencét is gondos mérnöki kezek rajzolták meg, és a vasút mentén mindenhol eme jellegzetes épületekkel találkozhatott az utazó.
Még néhány hasonló épület van az országban és határaikon kívül is, de funkciójukat vesztve szinte boritékolható, hogy nekik is meg van pecsételve a sorsuk. Jó példa Gödöllő, ahol a már használaton kívüli (igaz, generációkkal későbbi, téglaépítésű) teheráruraktárt kerékpártárolóvá alakították át. Ha esetleg a Körvasutat integrálták volna a városi közlekedésbe. akkor talán még ez a raktár is átalakítható, megőrizhető lett volna.