Elkészült az Országos kikötőfejlesztési főterv stratégia tervezete

MTI   ·   2019.11.12. 15:00
budapesti_szabadkikoto0

A 2030-ig szóló dokumentumot az Ex Ante Tanácsadó Iroda és a Mahart Passnave Kft. konzorciuma készítette, az egymillió eurós költség nyolcvanöt százalékát az Európai Unió Hálózatfinanszírozási Eszközéből (CEF), tizenöt százalékát pedig hazai forrásból finanszírozták.

Sztilkovics Szávó a Mahart Hajózási Zrt. vezérigazgatója hétfőn Budapesten, az uniós projektet záró sajtótájékoztatón elmondta: a programban a stratégia mellett elkészült a Komáromi kikötő megvalósíthatósági tanulmánya, és húsz kikötőfejlesztési esettanulmány. A projektek közül több is jövő év elején beadható az Európai Uniónak támogatási pályázat keretében.

A programban a stratégia mellett elkészült a Komáromi kikötő megvalósíthatósági tanulmánya és húsz kikötőfejlesztési esettanulmány. Vörös Attila fotóján a Csepeli Szabadkikötőből halad ki egy teherhajó

Barna-Lázár Zoltán, az Ex Ante Kft. ügyvezetője, a konzorcium képviselője kiemelte, hogy a stratégia öt prioritási területen jelölt meg fejlesztési célokat: köztük az áruforgalom egy részének vízi útra terelése, további kereslet generálása a vízi áruszállítási és kikötői ágazat számára célzott gazdaságfejlesztési és ipartelepítési intézkedések révén, finanszírozási rendszer kialakítása az ágazat fejlesztésére, a humánerőforrás fejlesztése a XXI. század kihívásainak megfelelő képzési és foglalkoztatási intézkedésekkel, és fenntartható szabályozási környezet kialakítása. A stratégia tervezetében kategóriába sorolták az országos, a regionális és az üzemi kikötőket; javasolták a kikötők elérhetőségének javítását, többek között vasúti és közúti kapcsolat kialakításával. Fontos a kikötők technológiai modernizációja, a digitalizációja, a raktártechnológiai fejlesztés és a zöldtechnológiák elterjesztése is.

A Mahart közleménye szerint a stratégia környezeti vizsgálata még folyamatban van, melynek megállapításai még befolyásolhatják a végleges tartalmat. A konferencia kisérőrendezvényén Garda névre keresztelték az Országos Vízügyi Főigazgatóság számára ugyancsak CEF forrásból beszerzett mérőhajót, amelynek elsődleges feladata a Duna medrének mérése, a többsugaras fejjel ellátott mérőhajó alkalmas arra, hogy teljes mederképet adjon.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek