Eltávolították a világ legnagyobb hajókéményeit az SS United States-ről

A híres óceánjárót az alabamai Mobile-ban készítik fel a merülésre – a hajóból mesterséges zátony lesz.
Augusztus első szakaszában jelentős szakaszához érkezett az SS United States felkészítése arra, hogy az annak idején az Atlanti-óceánt a leggyorsabban átszelő óceánjáró megpihenhessen végső nyughelyén, a floridai Destin-Fort előtti vizekben, ahol mesterséges zátonyként szolgálná az óceán fajgazdagságát. Eltávolították ugyanis a hajó kéményeit, amelyek arról nevezetesek, hogy ezek a valaha volt legnagyobb hajókémények.
Ezeket a „szampan” kialakítású (az elnevezés a kínai szampánhajók alakjára utal), hatalmas hajókéményeket William Francis Gibbs fejlesztette ki az 1930-as években. A hajókémény-kialakítás áramvonalas megjelenéséről ismert. Célja a kipufogógázok elterelése a fedélzetről, és a hajó általános esztétikájának fokozása, bár az SS United States egyenként húsz méteres kéményei önmagukban is bámulatra méltók; nem véletlenül őrzik meg mindkettőt. A kémények mellett egy-egy horgonynak és hajócsavarnak is hasonló sorsot szánnak.
A hajótest elsüllyesztésének pontos időpontját ugyan még nem jelentették be, de a jelek arra utalnak, hogy 2025 végéig szeretnék befejezni a „reefelést”. Ezzel párhuzamosan folytatják a jövőbeli SS United States Múzeum és Látogatói Élményközpont terveinek kidolgozását. A koncepció elkészítésével a múzeum- és kiállítástervező Thinc Design céget bízták meg.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!