Etihad: visszamondás

iho/repülés   ·   2012.05.07. 18:00
A-350-1000a_cim

Az Etihad Airways visszavonta rendelését újabb hét A350-1000-re – írja a Flightglobal. Az Abu Dhabi központú légitársaság már korábban is tett hasonló lépést, így összesen 25 helyett most már csak 12 példány vásárlását tervezi az európai gyártótól.

Ez azt jelenti, hogy a szélestörzsű gépcsalád eme legnagyobb változatára most már csak 62 rendelést tart életben a piac, ezzel a gépcsalád teljes rendelésállománya is valamennyivel visszaesett 574-ről 548-ra, ami persze még mindig nagyon egészségesnek minősíthető.

A gépcsalád legnagyobb verziójának főképp a tervezett hatótávolságát keveslik a társaságok <br>(számítógépes grafika és fotó: Airbus)

A hosszabb törzsű ezres változatra ugyanakkor azóta sem sikerült új rendelést szereznie a gyártónak, mióta a potenciális vevők nyomására tavaly újratervezték, és valamelyest megnövelték a gép várható teljesítményét, hatótávolságát. Legutóbb a Qatar Airways szókimondó vezére, Al Baker bírálta az új Airbus-konstrukciót, és jelezte elégedetlenségét a legnagyobb változat teljesítményével.

Hogy még egyértelműbb legyen a probléma lényege, az Etihad a hét gép visszamondásával egyidejűleg megerősítette elkötelezettségét a Boeing 777-es új, megnövelt teljestményű és hatótávolságú verziója iránt.

Közben a népszerű 900-as első példányának zajlik az összeszerelése

Érdekes, hogy a kisebb, 800-as verzió sem ragadta meg annyira a társaságok fantáziáját, ennek eredetileg 140 példányos rendelésállományából is több vásárló inkább átváltott a nagyobb, a megrendelt gépek túlnyomó többségét kitevő 900-asra.

Ennek első, statikus földi tesztekre szolgáló példányát már építik Toulouse-ban, az első repülő példány összeszerelése nyáron kezdődik.

Kapcsolódó hírek