Európai légiközlekedési csúcs lesz 2013-ban Budapesten
A sikeres pályázattal a Budapest Airport, a Magyar Turizmus Zrt. (a Magyar Kongresszusi Irodával együttműködve) és a Budapesti Turisztikai Hivatal közösen indult.
A közlemény szerint a döntés során számos kérdést vizsgáltak: milyen Budapest légi összeköttetése, elérhetősége a delegációk számára, van-e megfelelő méretű és kapacitású rendezvényhelyszín, amely képes akár 200 légitársaság és 250 repülőtér küldöttségét befogadni. Emellett megfelelő helyszínt kell biztosítani a rendezvény csúcspontját jelentő "Networking" gálaest számára, valamint jelentős, minimum 3-5 csillagos szabad szállodai kapacitással kell rendelkezni a konferencia idejére, lehetőleg közel a rendezvényhez.
A pályázat bemutatta az új terminálépület, a SkyCourt megnyitását, járatfejlesztési ösztönzőket, részletes piaci elemzéseket, repülőtéri kutatásokat, termékfejlesztést, a Magyar Turizmus Zrt.-vel folytatott együttműködést, közös, például a digitális és a szociális médiában megvalósított kampányokat, és az elmúlt 12 hónap során indított hét új járatot, köztük a Qatar Airways dohai, az American Airlines New York-i és a Sky Work Airlines berni járatát - ismerteti a BA közleménye.
A Routes Europe konferenciát 2005 óta évente rendezik meg, a találkozó legfontosabb célja, hogy az európai légitársaságok és repülőterek, valamint turisztikai hivatalok vezetőinek fórumot biztosítson a légiközlekedést érintő legfontosabb kérdések megvitatására, új járatok és szolgáltatások elindítására, tulajdonképpen az üzletkötésre. Az idei konferenciát az olaszországi Szardínia fővárosában, Cagliariban rendezték és mintegy 700 küldött vett rajta részt. A 2012-es helyszín Tallinn, Észtország fővárosa, a soron következő 2013-as helyszín pedig Budapest lesz - tájékoztatott a BA.
A közlemény kitér arra is, hogy a BA több mint egy évtizede vesz részt a különféle Routes eseményeken, közte a világméretű World Route Development Forumon és az annak mintájára 6 évvel ezelőtt bevezetett európai rendezvényen, a Routes Europe-on.