Felszállásra készül a KC-390

Trautmann Balázs   ·   2014.10.22. 18:45
kc_felszall0

Az Embraer – sokak szerint kockázatos – fejlesztésének prototípusa, a PT-ZNR lajstromjelet kapott repülőgép október 21-én, gyakorlatilag repülésre kész állapotban mutatkozott be a gyár munkásainak, a médiának, az első megrendelő, a brazil légierő képviselőinek és nem mellesleg harminc külföldi légierő küldötteinek a Sao Paulo melletti Gaviao Peixoto repülőterén.

A következő hetek feladata a gép avionikai rendszereinek ellenőrzése – a földön. A külső, illetve a saját segédgázturbina jelentette belső energiaforrások segítségével a gép minden rendszerét és annak együttműködését megvizsgálják, majd utána a hajtóműteszteket, illetve az alacsony- és nagysebességű gurulóteszteket végzik majd el, mielőtt még várhatóan 2014 decemberében először fel is szállnak a géppel.

Közben a gyártósoron készül már a második prototípus repülőgép, amely az ígéretek szerint nem sokkal az első gép után, valamikor 2015 elején szállhat fel. A két géppel egy kétéves berepülési programot hajtanak végre, amelynek alatt a katonai mellett a polgári légiközlekedéshez szükséges engedélyeket is megkapja a teherszállító repülőgép. Nem véletlenül: az Embraer nem titkolt célja, hogy a nagy ellenfél, a C-130J Super Hercules és a kiöregedő An-12-esekhez hasonlóan civil teherszállító légitársaságoknak is értékesíteni tudja a kéthajtóműves KC-390-est.

A két prototípust a berepülési program után, a megfelelő átalakításokat követően a brazil légierő kapja majd meg, a megrendelt huszonnyolc KC-390-es mellé. A gépeket 2023-ig kell leszállítani, s ezek után a brazil Herculesek légi utántöltő (KC-130H), nagy hatótávolságú kutató-mentő (SC-130EM) és szállító (C-130EM, C-130HM) változatait a KC-390-es váltja fel.

A tervek szerint az első négy-öt géppel 2016 végére, 2017 elejére érheti el az első század a korlátozott bevethetőséget, amely teher- és csapatszállítást jelent. A kemény feladatot a légiutántöltő kapacitás kialakítása jelenti majd, hiszen első sugárhajtású tankergépként kell majd helikoptereket is utántöltenie, illetve a szárnyvég közelében elhelyezett, hajlékony csöves légiutántöltő konténer használata is tartogathat még meglepetéseket.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

ITA helyett megint Alitalia?

iho/repülés   ·   2022.01.24. 09:00

Az arculatot a cég tavaly megvette, de az Unió az állami beavatkozást ahhoz kötötte, hogy az új cég ne legyen a régi... Tárgyalások a Lufthansa csoporttal a légitársaság negyven százalékáról.