Felvonulás London egén

iho   ·   2014.06.15. 08:45
cim

A királynő születésnapján csaknem ezer katona részvételével rendezték szombaton a szokásos parádét, amelynek fontos része a Királyi Légierő égi felvonulása.

Nem repülőnap, nem show, „csak” egy-egy kötelék vagy gép áthúzása, nem tart hosszú ideig, mégis rengetegen kíváncsiak rá. A Buckingham palota erkélyéről a királyi család tagjai, az utcákról, parkokból pedig sokezer néző figyelte az áthúzásokat. Íme a napokkal előbb bejelentett terv a felvonulásról:

És mivel nincs műrepülés, nincs külön bemutató, csak adott magasságon, irányon és sebességgel történő átrepülés, van lehetőség arra, hogy biztonságosan fotózzák a történéseket – felülről is. A legnagyobb „vas” a C-17-es volt.

Két szép, de sajnos tavaly óta kivont típus már nem repülhetett London felett, a VC-10-es és a Tristar. Viszont természetesen itt volt az új tanker-szállító, a Voyager, Typhoonok és Tornadók kíséretével.

A parádéről nem hiányozhattak a (szintén jubiláló) Vörös Nyilak.

A fényképek a Royal Air Force Facebook-oldalán jelentek meg, talán majd láthatunk egy olyan érdekes videót is később, mint amilyen tavaly készült az oldtimer Lancaster pilótafülkéjéből és a faroklövész kupolájából.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.

Közlekedésfejlesztés Közlekedéstervezés

A Yunex Traffic városi forgalomirányítási megoldása immáron egész Londonban működik

iho.hu   ·   2024.06.09. 08:20

A hosztolt UTC-UX rendszernek a bevezetése hatékonyan helyettesíti a Transport for London meglévő, elöregedő rendszerét. A továbbfejlesztett felhasználói felületek bevezetése, valamint az új funkciók – beleértve az automatikus adatbázis-frissítéseket, a buszprioritási képességeket és az új UTC-rendszert – bíztató jövőképet teremtenek a brit főváros forgalomirányításának és úthálózatának.