Frankfurt: új terminálrész, állóhelyek az óriásoknak

iho/repülés   ·   2012.10.05. 14:00
cim

Október 10-én indul a forgalom a frankfurti nemzetközi repülőtér új terminálrészéről: az 1-es terminál 800 méteres meghosszabbítása nem kevesebb, mint évi hatmillió utassal növeli az egyik legnagyobb európai légikikötő kapacitását.

A 700 millió eurós beruházással épült komplexumot csak a Lufthansa és Star Alliance partner légitársaságai használhatják, és olyan állóhelyekkel készült, amelyek a legnagyobb mai utasszállítókat, köztük a kétszintes A380-ast és az új, hosszabb törzsű 747-8-ast is fogadhatják.

Pier A-Plus: plusz hatmillió utasnak

A repülőteret kezelő Fraport igazgatótanácsának elnöke, Dr. Stefan Schulte a beruházással kapcsolatban hangsúlyozta annak fontosságát, hogy Frankfurt a várható forgalomnövekedést képes lesz kezelni az új létesítménnyel, ugyanakkor az utasok rendkívül modern és tetszetős térben mozognak, és sokkal könnyebb lesz az átszállásuk a rövid és a hosszú távú járatok között.

A fő felhasználó, a Lufthansa elnöke, Christoph Franz úgy véli, a Pier A-plus megnyitásával a légitársaság bázisa megtartja helyét Európa legnagyobb és legfontosabb gyűjtő repterei között, és hangsúlyozta az új terminálrész szerepét a német gazdaság, a régió fejlődésében.

1994, a 2-es terminál átépítése és újranyitása óta az A-Plus a maga 185 ezer hasznos négyzetméterével a legnagyobb utasforgalmi beruházás a frankfurti légikikötőben. Az állóhelyek közül négyet terveztek A380-asra, ezeken három utashídon történhet egyszerre a ki- és beszállítás, egy kapcsolódik a felső fedélzethez és kettő az alsóhoz. Három további állóhelyen szolgálnak ki két utashíddal olyan nagygépeket, mint a Boeing 747 vagy az A340. Szükség esetén az A-Plus egy időben akár 11 keskenytörzsű utasszállítót fogadhat, mindez igen komoly rugalmasságot garantál a forgalom alakulása szerint.

Úgy kellett építeni, hogy az 1-es terminál és előtere zavartalanul működjön

A könnyebb átszállás lehetővé teszi a járatok közötti jelenlegi egyórás transzferidő 45 percre csökkentését, és az is igen nagy könnyebbség, hogy kevesebb gépet kell a főépületektől távolabbi állóhelyeken parkoltatni, vagyis kevesebb esetben lesz szükség az utasok számára nem annyira kényelmes buszoztatásra.

Az új terminálrészben a Lufthansa utasai számára öt új lounge áll szolgálatba, mozgójárdák könnyítik az átkelést egyik kaputól a másikig, a várakozók az üléseknél beépített akkufeltöltőket és USB-portokat találnak, hatvan új bolt és étterem nyílik, a biztonsági vizsgálat után az utasok ezeken az üzleti tereken át juthatnak a terminál belsejébe.

Szép belső terek, könnyű mozgás a kapuk között

A Pier A építését 2008-ban kezdték, a munkálatokat az tette bonyolulttá, hogy közben garantálni kellett az 1-es terminálon és a hozzá tartozó előtéren a normális forgalmat. Júliusban már megnyitották az új terminálrész első szakaszát, a már létező Pier A és az A-plus közötti átkötést.

Miután tavaly sikerült átadni az új északnyugati pályát, a következő nagy lépés Frankfurt bővítési programjában a 3-as terminál építése az egykori amerikai légibázis helyén, a pályáktól délre. A jelenlegi tervek szerint ennek első elkészült részét 2016–17-ben adják át a forgalomnak.

Kapcsolódó hírek