Gázbusz? Allison-váltót bele!

iho/közút   ·   2015.11.14. 08:45
all_valto151114_0

Az Allison Transmission és helyi partnere a Noviy Dizel Gearbox Service (NDGS) nemrégiben a Szentpéterváron megtartott Nemzetközi Innovációs Szállítmányozási Fórumon mutatta be a városi autóbuszokra alkalmazható legfejlettebb sebességváltási megoldásokat. Az esemény fókuszában azok a stratégiai irányok és kulcsfontosságú projektek álltak, amelyek a személyszállítást gázüzemű járművekkel oldják meg.

MAZ203 CNG és a MAZ206-os az Allison standján. Vajon milyen váltó van ezekben a járművekben?

– Az Allison Transmission technológiája azzal segíti a földgázzal hajtott motorok működését, hogy induláskor megtöbbszörözi a motor nyomatékát, a válaszható retarder pedig simább kiegészítő fékezőerőt ad, így javítva a jármű általános fékezési képességét és csökkenti a fékek kopását – mondta Manlio Alvaro, az Allison marketingigazgatója. Az Allison stand fő eleme egy T280R sebességváltó volt, amelyhez kapcsolódóan a CNG-alkalmazással együtt történő működtetés előnyeit is megismerhették a látogatók, beleértve a FuelSense elemet is, amely egy olyan üzemanyag-megtakarítást célzó csomag, ami akár húsz százalékkal tudja csökkenteni a fogyasztást. A FuelSense az alternatív meghajtású erőforrásokkal párosítva csökken a károsanyag-kibocsátás, továbbá jelentős költségmegtakarítást ér el az üzemeltető anélkül, hogy fel kellene áldozni azokat az előnyöket, amelyeket a flottatulajdonosok már megszokhattak az Allison automata váltók használata során.

A standon további Allison-váltós buszok is láthatóak voltak – MAZ203 CNG és a MAZ206 –, amelyeket a látogatók a belső és a külső kiállítási területeken is megnézhettek.

Naná, hogy Allison!

– Az Allison sebességváltók igazi különbséget jelentenek a városi buszok teljesítményét és hatékonyságát vizsgálva, amit az is bizonyít, hogy a világ huszonöt legnagyobb városából huszonegyben folyamatosan munkában vannak – és ezek közül jelentős számú városi buszban alternatív meghajtású erőforrás működik – tette hozzá a marketingigazgató.

Egy kerekasztal-beszélgetés a kormányzat és a közlekedési ipar képviselői között, valamint a haszongépjárművek gyártói és gáz- és energia-beszállítók részvételével építő vitát váltott ki az iparágban rejlő kihívásokkal és lehetőségekkel kapcsolatban. Ez is alátámasztja, hogy világszerte egyre nagyobb igény mutatkozik CNG buszokra, amelyek megfizethető, tiszta, hatékony és csendes hajtáslánc-megoldásokat kínálnak.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek