Hálózat, csapda nélkül
Az új eszközöknek – amelyeket a társaság 170, 152-es sorozatú, Siemens Eurosprinter E4F mozdonyára és a 170-es, 191-es sorozatú Vectronjaira szerelnek fel – a mozdonyok rendelkezésre állásának javítása és hatékonyságának növelése a célja. A távmérő rendszerek folyamatosan gyűjtik a gépek állapotára vonatkozó adatokat, ezen adatok felhasználásával a Siemens Mobilitási Adatszolgáltató Központjának szakértői a vasúttársaság dolgozóinak segítségével kifejlesztik a szükséges alkalmazásokat és adatelemző modelleket.
A digitalizált adatok elemzésével a kialakuló hibák és működési zavarok már korai fázisban azonosíthatók, így rugalmasabban tervezhetők a karbantartó műhelyekben elvégzendő feladatok. A régebbi, TechLok rendszerrel már mintegy ezer mozdonyt szereltek fel, a 152-es Siemens gépek jelenlegi korszerűsítésével ezeket a távmérő rendszereket újítják fel. Ahogy Johannes Emmelheinz, a Siemens vasúti szolgáltatások üzletágának igazgatója mondta: az adatelemzés és a járműspecifikus szaktudás összekapcsolásával a száz százalékos rendelkezésre állást kívánják megvalósítani – olvastuk a Siemens hírlevelében.
* * *Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!