Három hónappal a hídkatasztrófa után elhagyta Baltimore-t a szerencsétlenséget okozó konténerszállító

MTI/iho   ·   2024.06.25. 12:00
07_baltimore_hid

Kihajózott a Dali, ami műszaki hiba miatt egy tartópillérnek csapódva összedöntötte a több kilométer hosszú Francis Scott Key hidat márciusban.

A csaknem 300 méter hosszú Dali kikötői kalauzok segítségével, saját motorját használva vágott neki az útnak, ami Virginia állam partvidékére vezet, ahol a nemzetközi kikötőben a súlycsökkentés érdekében lerakodnak róla mintegy 1500 konténert – olvasható a szövetségi parti őrség hivatalos közleményében, ami szerint a hatóság az utat végig felügyeli, mintegy fél kilométeres biztonsági zónát kialakítva a hajó körül.

Ezt követően a konténerhajó a norfolki nemzetközi hajózási terminál felé veszi az irányt, ahol további javításokat végeznek majd rajta. A Dali fedélzetén van a huszonkét fős legénysége, valamint a helyreállításban résztvevő hat szakértő is.

A Dali március 26-án a kora hajnali órákban teljes rakománnyal a fedélzetén a kikötőből való kihajózás után irányíthatatlanná vált, és a Patapsco-folyó torkolatában álló acélszerkezetű híd pillérjének csapódott. A több ezer tonna súlyú építmény pillanatok alatt összeomlott, részben a hajó fedélzetére. A több héten keresztül zajló mentési munkálatok eredményeként, a hajót fogva tartó acélszerkezetet május 20-án sikerült eltávolítani, ami után a hajót visszavontatták kisebb javításokra a kikötőbe.

A katasztrófában a hídon dolgozó karbantartó munkások közül hatan vesztették életüket, mindegyikük holttestét a vízből emelték ki, volt, akinek a maradványait csak hetekkel később találták meg.

  • A szerencsétlenség nyomán a baltimore-i központtal működő Johns Hopkins Egyetem szakértői csoportot hozott létre, aminek a feladata, hogy megvizsgálja a hasonló, kikötői bejáratok felett ívelő hidak stabilitását, és azt, hogy azok miként reagálnának egy olyan becsapódásra, mint, ami a Francis Scott Key híd végét okozta.
  • Maryland állam kormányzója, Wes Moore azt ígérte, hogy a hidat újjáépítik, Joe Biden elnök pedig áprilisban arra tett ígéretet, hogy a munkára szövetségi forrásokból teremtik elő a fedezetet.
  • Az autópálya szélességű utat hordozó híd 1977-es átadása óta meghatározó közlekedési útvonal volt Maryland államban, az újbóli megnyitását 2028-ra ígérik.

Baltimore kikötőjét a hídomlás miatt több hétre teljesen le kellett zárni, majd fokozatosan nyitották újra, teljes kapacitással május végén kezdhetett ismét üzemelni. A kikötői zárlat érzékelhető kiesést okozott az amerikai gazdaságnak, mert a keleti partvidék egyik meghatározó teherszállítási központjáról van szó, és ezrek maradtak átmenetileg munka nélkül.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.